Omid ۲۲ شهریور ۱۴۰۳ 0 نظر

مشاغل موردنیاز در دبی

اولین باری که به دبی آمده بودم، این حس را داشتم که انگار رویایی در این شهر به واقعیت پبوسته است. در واقع، دبی زمانی که فقط یک بیابان بود، مثل یک بوم نقاشی سفید بوده که کسی رویاهایش را در آن کشیده است. اگر نقشه‌ی شهر دبی را از دور ببینید، یک اثر هنری می‌بینید که شبیه‌اش در هیچ کجای جهان نیست. جزیره‌های دست‌ساز این شهر به تنهایی نشان‌دهنده‌ی تحقق رویاهای معمار دبی یعنی شیخ محمد هستند. اما نکته‌ی مهی که باید بدانید این است که اگر می‌خواهید از این شهر و ویژگی‌های خاص‌اش در مسیر پیشرفت‌تان استفاده کنید و سوال‌تان این است که مشاغل موردنیاز در دبی دقیقا چه شغل‌هایی هستند، مواردی که در ادامه به بحث خواهیم گذاشت، برایتان ارزشمند خواهد بود. در قسمت‌های بعد، تمام این مشاغل را به همراه درآمد آنها بررسی می‌کنیم و به نکاتی اشاره می‌کنیم که در هیچ جای دیگری نمی‌بینید.

نگاهی به شغل‌های آینده‌دار در دبی

در قسمت قبل اشاره کردیم که دبی بر اساس رویا و خلاقیت بنا شده است. بنابراین، شغل‌های آینده‌دار در دبی مشاغلی هستند که خلاقانه باشند و به این شهر در مسیری که دارد، کمک کنند. به عبارتی دیگر، شما باید قادر باشید این بوم نقاشی و شاهکاری که در حال شکل‌گرفتن است را ارزشمند‌تر کنید. در این صورت، دبی هم به شما کمک می‌کند تا به اهداف‌تان دست پیدا کنید و در رفاه باشید. در ادامه، لیست این شغل‌ها را ببینید.

مشاغل مهندسی در امارات

دبی معروف است به شهری که هرگز نمی‌خوابد و همیشه در حال نوآوری است. به همین دلیل، این شهر همیشه در حال ساخت و ساز و اجرای پروژه‌های عظیم است. این پروژه‌ها شامل ساختمان‌سازی، نفت و گاز، انرژی‌های تجدیدپذیر، برق، آب و فاصلاب، فضانوردی، فناوری اطلاعات و غیره است. همین موضوع نیاز برای مشاغل مهندسی را بیشتر می‌کند. مشاغل مورد نیاز دبی در حوزه مهندسی را می‌توانیم به صورت زیر خلاصه کنیم:

  • مهندسی معماری
  • مهندسی عمران
  • مهندسی برق
  • مهندسی مکانیک
  • مهندسی نفت و گاز
  • مهندسی صنایع
  • مهندسی شیمی
  • مهندسی الکترونیک
  • مهندسی نرم‌افزار

مشاغل پزشکی و کادر درمان در دبی

در این مورد، باید بگوییم که سیستم بهداشت و درمان امارات در چند سال اخیر رشد سریعی داشته و به همین دلیل، نیاز به متخصصان در این زمینه بالا رفته است. اما اگر می‌خواهید در این حوزه در دبی مشغول به کار شوید، بهتر است دارای مجوز رسمی باشید و مدرک‌تان را از کشورهای معتبر گرفته باشید. همچنین اگر بین 3 تا 10 سال تجربه داشته باشید، شانس بالاتری را برای فعالیت در این رشته‌ها خواهید داشت. مشاغل موردنیاز در دبی در زمینه بهداشت و درمان را می‌توانیم به این صورت بیان کنیم:

  • پزشک عمومی
  • پزشک متخصص
  • پرستار
  • پزشک داروساز
  • دندان‌پزشک

بررسی حوزه دیجیتال مارکتینگ در دبی

دیجیتال مارکتینگ یا همان بازاریابی دیجیتالی که با استفاده از اینترنت انجام می‌شود، یکی از روش‌های محبوب و با استفاده‌ی زیاد در کشور امارات است. حتی بهتر است بگوییم که دبی در این زمینه پیشرو است چراکه تنوع بیزینس‌ها و البته رقابت در آن بسیار زیاد است. همین موضوع سبب شده که خیلی از کسب و کار‌ها به استفاده از تبلیغات آنلاین رو بیاورند. این نوع بازاریابی شامل تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی، تبلیغات کلیکی، بازاریابی در گوگل، سئو مارکتینگ و غیره هستند. بنابراین، مشاغل این زمینه را هم می‌توانیم به این صورت لیست کنیم:

  • استراتژیست دیجیتال مارکتینگ
  • طراحی و توسعه وبسایت
  • متخصص سئو
  • مدیریت رسانه‌های اجتماعی
  • تولید محتوا

مشاغل مربوط به هوش مصنوعی در دبی

در مورد هوش مصنوعی هم جالب است بدانید که کشور امارات پیشرو است و از ابتدای معرفی این تکنولوژی مشتاقانه در حال استفاده از آن بوده است. حتی هوش مصنوعی در این کشور استفاده‌هایی دارد که در هیچ جای دیگری نمی‌بینید. به طور مثال، در خیابان‌ها می‌توانید به جای پیک موتوری ربات‌های حمل غذا را ببینید.

موضوع دیگری که اهمیت این حوزه را برای دبی نشان می‌دهد، خبری است که چند وقت پیش از سمت دولت دبی برای آموزش هوش مصنوعی به بیشتر مشاغل اعلام شد. این موضوع خبر از این می‌دهد که هوش مصنوعی در آینده‌ای نزدیک در امارات فراگیر خواهد شد و نسبت به کشورهای دیگر پررنگ‌تر خواهد بود. مشاغلی که برای این حوزه می‌توانید در نظر بگیرید هم در ادامه معرفی می‌کنیم:

  • شرکت‌های توسعه و پژوهش در حوزه هوش مصنوعی
  • استارتاپ‌های هوش مصنوعی
  • شرکت مشاوره و ارائه خدمات هوش مصنوعی
  • موسسات مالی با استفاده از هوش مصنوعی

برنامه‌نویسی در امارات

کشور امارات برای برنامه‌نویسان احترام ویژه‌ای قائل است و این رشته جزو مشاغل خاص به حساب می‌آید. در قسمت قبل اشاره کردیم که هم در حوزه‌ی دیجیتال مارکتینگ و هم در زمینه‌ی هوش مصنوعی امارات جزو کشورهای پیشرو به حساب می‌آید. بنابراین، اگر بتوانید مهارت برنامه‌نویسی را با هوش مصنوعی ترکیب کنید و سعی کنید که در آن بهترین باشید، می‌توانید در دبی بدرخشید!

حسابداری در دبی

دبی شهری مخصوص تجارت و کارآفرینی است که در آن شرکت‌های کوچک و بزرگ زیادی در حال فعالیت هستند. همین موضوع سبب می‌شود تقاضای بالایی برای حسابداران و کسانی که به امور مالی آشنایی دارند، وجود داشته باشد. اگر حسابدار باتجربه‌ای هستید، می‌توانید در دبی به پیشرفت‌های بزرگی برسید.

مشاغل فروش در امارات و دبی

مهارت فروش یا همان closing هم بخشی از هر تجارتی است و بدون این مهارت هیچ شرکتی نمی‌تواند بقایی در بازار پررقابت داشته باشد. اگر فروشنده‌ای باتجربه و حرفه‌ای باشید، می‌توانید به آسانی در هر زمینه‌ای در امارات مشغول به کار شوید. این کار هم با حقوق ثابت است و هم می‌تواند با کمیسیون همراه باشد. پس چون درآمدتان با میزان فروش و بستن معامله ارتباط دارد، می‌توانید در مقایسه با مشاغل دیگری که حقوق ثابت دارند، درآمد فوق‌العاده‌ای داشته باشید. البته در این مورد بهتر است زبان انگیسی را در سطح بالایی بلد باشید.

مشاغل مربوط به روزنامه‌نگاری در دبی

شغل روزنامه‌نگاری یکی از بهترین مشاغل امارات است که نیاز بالایی برای آن وجود دارد. دلیل این موضوع این است که برای این کار مهارت نویسندگی لازم است و نویسنده‌ها در تمام دنیا جزو اقلیت‌ها به حساب می‌آیند. اگر این مهارت را دارید، یعنی به دنیایی از تخیل دسترسی دارید و می‌توانید حتی فراتر از شغل‌تان بروید. حالا اگر این موارد را با مهارت تحقیق و زبان انگلیسی ترکیب کنید و با این زبان بتوانید متن‌های منحصربه‌فردی تولید کنید، آغوش دبی برای شما باز است!

حوزه هنر یکی از مشاغل موردنیاز در دبی

هنر به معنای خلاقیت و خلق‌کردن است. یک بار دیگر موضوع بوم نقاشی را که در ابتدای متن به آن اشاره کردم به یاد بیاورید. وقتی قدرت خلق چیزهای نو را دارید، یعنی می‌توانید برای آن بوم نقاشی اثرگذار باشید و چیزی به آن اضافه کنید. به همین دلیل، دبی همیشه برای افراد خلاق جایگاه ویژه‌ای دارد تا بتوانند آن را به تنها هدف‌اش، یعنی «بهترین و اولین بودن در جهان» برسانند. از مشاغل حوزه هنر در دبی می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • روزنامه‌نگاری
  • نویسندگی خلاق
  • نویسندگی تبلیغاتی
  • عکاسی و فیلم‌برداری
  • طراحی (لباس، جواهرات و …)
  • مشاور هنری

مشاغل حوزه آموزش در دبی

یکی از مواردی که در کنار خلاقیت در دبی ارزش و اهمیت زیادی دارد، آموزش است. بنابراین، اگر در این زمینه تخصص دارید، می‌توانید برای مشاغل زیر درخواست دهید:

  • تدریس در مدارس
  • تدریس در دانشگاه
  • مشاوره در زمینه آموزش

جدول درآمد شغل‌های موردنیاز در دبی

اگر کنجکاو هستید درآمد مشاغلی که معرفی کردیم را بدانید، نگاهی به جدول زیر بیندازید:

جدول درآمد شغل‌های موردنیاز در دبی 2024  
دسته بندیشغلحقوق ماهانه
مشاغل مهندسیمهندس معماریاز 4500 دلار
مهندس عمراناز 4000 دلار
مهندس برقاز 3500 دلار
مهندس مکانیکاز 2500 دلار
مهندس نفت و گازاز 3500 دلار
مهندس صنایعاز 2500 دلار
مهندس شیمیاز 2000 دلار
مهندس الکترونیکاز 1500 دلار
مهندس نرم افزاراز 2000 دلار
مشاغل پزشکیپزشک عمومیاز 5000 دلار
پزشک متخصصاز 6000 دلار
دندان پزشکاز 7500 دلار
دیجیتال مارکتینگاستراتژیست دیجیتال مارکتینگاز 2500 دلار
طراحی وبسایت و سئواز 2000 دلار
مدیریت رسانه‌های اجتماعی و تبلیغاتاز 2500 دلار
هوش مصنوعیشرکت توسعه و  پژوهش هوش مصنوعیاز 2000 دلار
مشاوره و ارائه خدمات هوش مصنوعیاز 2000 دلار
خدمات مالی با استفاده از هوش مصنوعیاز 2300 دلار
برنامه نویسیبرنامه نویس (از 0 تا 1 سال سابقه)از 1500 دلار
برنامه نویس (از 1 تا 4 سال سابقه)از 2500 دلار
برنامه نویس حرفه‌ای (از 5 تا 9 سال سابقه)از 3000 دلار
حسابداریحسابداریاز 1500 دلار
مشاغل فروشکارمند فروشاز 1000 دلار
مدیر فروشاز 2000 دلار
مشاغل حوزه هنرعکاس ارشد (1 تا 5 سال سابقه)از 500 تا 2000 دلار
گرافیست ( 2 تا 5 سال سابقه)از 1500 تا 2500 دلار
مشاور هنریاز 4000 دلار
روزنامه نگاریاز 4000 دلار
مشاغل آموزشیتدریس در مدارس و دانشگاه‌هااز 2000 دلار
مربی‌گری و تدریس خصوصیاز 2500 دلار
شرکت‌های آموزشی و مشاوره‌ایاز 1500 دلار

مزایای کار در امارات چیست؟

کارکردن در امارات مزایای زیادی دارد که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم:

  • نبود مالیات روی درآمد و حقوق
  • کیفیت بالای زندگی و امکان تجربه زندگی لوکس
  • اقتصاد پویا و تورم پایین
  • ارزش ثابت درهم امارات
  • امنیت فوق‌العاده و ثبات سیاسی
  • امکان سفر آسان‌تر به کشورهای دیگر دنیا (برای اطلاع از این مورد، مطلب «با اقامت دبی کجا میشه رفت» را مطالعه کنید.)

آنچه در مورد کار در امارات به شما نمی‌گویند!

درست است که کارکردن در دبی و امارات به طور کلی مزایای بسیار زیادی مانند نبود مالیات روی درآمد و حقوق را دارد، اما نکاتی هم در این مورد وجود دارد که باید بدانید:

برای ماندن در امارات باید در کارتان بهترین باشید!

یکی از نکاتی که تجربه زندگی در دبی برای من داشته است، این است که اگر در کارتان بهترین نباشید، دبی به صورت اتوماتیک شما را حذف خواهد کرد. این شهر در تمام کسب‌وکارها و مشاغل بسیار رقابتی است و راز ماندن و پیشرفت در آن فقط داشتن خلاقیت، نوآوری و بهترین بودن است. زندگی واقعی در دبی آن چیزی نیست که اینفلونسرهای فضای مجازی نشان می‌دهند. آن سبک زندگی فقط بخش کوچکی از زندگی در دبی است. نقطه‌ی مقابل آن هم واقعیتی است که باید در نظر بگیرید. اگر در کارتان بهترین نباشید، با کلی بدهی مواجه خواهید شد که مجبورتان می‌کند به کشور خودتان برگردید. این موضوع به دلیل هزینه‌های بالای این شهر است. با نکاتی که در ادامه خواهیم گفت، می‌توانید ریسک‌های آمدن به این شهر را تا جای ممکن کم کنید.

کارکردن در دبی بیشتر مهارت‌محور است تا تحصیل‌محور!

جالب است بدانید که در دبی داشتن مهارت اهمیت بیشتری از تحصیلات دارد. مثلا، اگر چندین سال سابقه‌ی کار داشته باشید و ثابت کنید که در کارتان جزو بهترین‌ها هستید، مشکلی نخواهید داشت.

با حقوق ماهانه زیر 8000 درهم زندگی در دبی کمی سخت خواهد بود

8000 درهم که معادل 2000 دلار است، حداقل درآمد در دبی برای داشتن یک زندگی خوب برای یک نفر است. البته، با حقوق کمتر از این هم می‌توان زندگی کرد اما ممکن است بسیار سخت باشد!

با این کار، ریسک کار در دبی را کم کنید

از آنجایی که هزینه زندگی در امارات بالا است و بیشترین مخارج هم مربوط به اجاره خانه خواهد بود، باید از قبل مواردی مانند جایی که قرار است بمانید را مشخص کنید. با خرید خانه در دبی می‌توانید این ریسک را کاهش دهید و از هزینه‌های زیادی جلوگیری کنید. مالکیت ملک در دبی مزایای دیگری هم دارد و آن ایجاد حس امنیت است. وقتی امنیت مالی را احساس نکنید و بخواهید نگران اجاره خانه باشید، خلاقیت‌تان کم می‌شود و نمی‌توانید درست کار کنید. اگر بودجه‌ی خرید ملک را ندارید، از قبل با خودتان اجاره‌ی یک سال را بیاورید تا بتوانید تمرکزتان را روی کارتان نگه دارید.

حتما سابقه کار موردنظر را داشته باشید

کارکردن در دبی برای پزشکان کمی سخت و ریسکی است. در این مورد، حتما دقت کنید که مجوز معتبر از کشورهای موردقبول امارات و سابقه کار موردنظر را داشته باشید. برای کار در مشاغل پزشکی، باید بین 5 تا 10 سال تجربه داشته باشید تا پذیرفته شوید.

نحوه درخواست برای شغل‌های پرتقاضا در دبی

بعد از این که تمام شرایط را بررسی کردید، نوبت به درخواست برای مشاغل موردنیاز در دبی می‌رسد. اولین گام، پیداکردن پلتفرم‌های کاریابی در امارات است که از معروف‌ترین آنها می‌توانیم به وبسایت Bayt و LinkedIn اشاره کنیم. بعد از آن، باید مراحل زیر را طی کنید:

  1. تهیه رزومه: سعی کنید رزومه جذابی را آماده کنید که شامل مهارت‌ها، تجربه، تحصیلات و سابقه کار شما باشد. اطلاعات تماس و مشخصات‌تان را هم باید در آن بنویسید.
  2. ارسال رزومه: آگهی‌هایی که در وبسایت‌های کاریابی با شرایط شما مطابقت دارند را انتخاب کنید و رزومه‌تان را برایشان بفرستید.
  3. مصاحبه: در این گام، شرکت یا شرکت‌هایی که برایشان درخواست کار فرستاده‌اید، اگر مایل به همکاری با شما باشند، با شما تماس می‌گیرند و یک وقت مصاحبه برایتان تعیین می‌کنند.
  4. امضای قرارداد: اگر بتوانید در مصاحبه موفق شوید، باید با کارفرما قراردادی رسمی امضا کنید و استخدام شوید.

سخن پایانی

در قسمت‌های بالا در مورد مشاغل موردنیاز در دبی برای سال 2024 و سال‌های آینده صحبت کردیم. همچنین، به نکات ارزشمندی در مورد کارکردن در دبی اشاره کردیم که برای کم‌کردن ریسک باید حتما در نظر بگیرید. این نکات را در هیچ کجا نمی‌توانید پیدا کنید. بنابراین، توصیه می‌کنیم اگر قصدتان از آمدن به امارات جدی است، مطالب بالا را یک بار دیگر با دقت بخوانید. ما در وبسایت دبی پراپ، نکات مهم و جذابی را در مورد زندگی در امارات و سرمایه‌گذاری برای شما آماده کرده‌ایم که در مطالب دیگر وبسایت می‌توانید بخوانید.

سوالات متداول در مورد بهترین مشاغل امارات

آیا با کارکردن در امارات می‌توانیم پاسپورت آن را بگیریم؟

شهروندی دبی از طریق کار در امارات به هیچ وجه قابل دستیابی نیست.

آیا برای فعالیت در دبی باید زبان عربی بلد باشیم؟

خیر، مسلط بودن به زبان عربی می‌تواند برای شما یک امتیاز باشد اما از آنجایی که زبان انگلیسی به طور گسترده در دبی صحبت می‌شود، با تسلط به این زبان دیگر مشکلی برای کار نخواهید داشت.

پردرآمدترین مشاغل در دبی در کدام زمینه هستند؟

مشاغل حقوقی و مشاغلی که در زمینه‌های توسعه کسب و کار و تبلیغات هستند، به علاوه کارهای خلاقانه معمولا بیشترین درآمد را دارند.

پیام بگذارید