Omid ۲۶ فروردین ۱۴۰۳ 0 نظر

راهنمای زندگی در دبی 2024

تجربه زندگی در دبی

زندگی در دبی آرزوی خیلی از افراد است اما من هرگز فکر نمی‌کردم که روزی این تصمیم را بگیرم. دلیل این موضوع، تصویرغلط و نه چندان خوبی بود که از این شهر عربی در ذهنم داشتم. تصور من از شهر دبی جایی بود که شاید به خاطر زندگی در آن، مجبور شوم عقایدم را کنار بگذارم و فرهنگ جایی دیگر را قبول کنم. این عقیده تا همین چند سال پیش با من همراه بود، اما شرایط کار و اطلاعاتی که از این شهر کسب کردم، باعث شد نه تنها بخواهم در آن زندگی کنم، بلکه در حال حاضر اطمینان دارم که حتی اگر مجبور شوم به کشور دیگری بروم، باید بخشی از سال را در دبی بگذرانم.

یکی از دلایل چنین احساسی، این است که وقتی برای اولین بار به امارات سفر کردم، شهر دبی هیچ شباهتی با تصویر ذهنی‌ام نداشت. عجیب‌تر اینکه، دبی به نظرم آرمان‌شهری آمد که در آن می‌توانم آزادی سبک زندگی و عقایدم را داشته باشم. حتی متوجه شدم به دلیل ویژگی‌های منحصربه‌فردش، می‌توانم رویاهای کسب‌وکارم را زودتر عملی کنم. در ادامه، به دلایلی که نظرم را در مورد این شهر تغییر داد، شرایط کار، مخارج و غیره می‌پردازم.

تجربه زندگی در دبی

یکی از بهترین چیزهایی که تجربه زندگی در دبی برای من داشته، حس آرامش زندگی در یک محیط آزاد و چندملیتی است که در آن هر نوع عقیده، پوشش و سبک زندگی تا جایی که آسیب و بی‌احترامی برای اشخاص دیگر نداشته باشد، قابل قبول است. مهم‌تر اینکه، شهروندی دبی احساس احترام و ارزشی را به همراه داشته که هرروز بخاطرش خدا را شکر می‌کنم. در ادامه، به مزایای دیگر زندگی در امارات هم اشاره می‌کنم:

دبی امنیت فوق‌العاده‌ای دارد!

امنیت نادر این شهر به علاوه قانون‌مندی آن، یکی از مواردی است که انسان‌ها را از تمام جهان به این شهر خاورمیانه‌ای کشانده است. دبی یکی از معدود شهرهای دنیا است که در آن، یک خانم می‌تواند ساعت 3 صبح در هر قسمتی از شهر راه برود و اطمینان داشته باشد که هیچ اتفاقی نخواهد افتاد. برای کودکان هم سطح امنیت بینظیری در مدارس و در سطح شهر وجود دارد که خیال خانواده‌ها را تا حد زیادی راحت می‌کند. در این شهر، جرم و جنایت در پایین‌ترین حد قرار دارد و طبق قانون، در هر نقطه از شهر دوربین وجود دارد تا از وقوع هر اتفاق بدی جلوگیری شود.

صحبت از امنیت دبی مرا یاد موضوعی انداخت که مایلم با شما هم در میان بگذارم. همان زمان که تازه جنگ روسیه و اوکراین شروع شده بود، یک آقای دانمارکی با من تماس گرفت که مایل بود در دبی ملکی بخرد. وقتی دلیلش را برای سرمایه‌گذاری روی املاک دبی پرسیدم، یکی از دلایلش این بود که به خاطر جنگ، قیمت‌ آب، برق و گاز در اروپا بالا رفته و مجبور است در دبی خانه‌ای بخرد که بتواند از اجاره‌اش، هزینه‌های خانواده‌اششاا  را پوشش دهد. اما مهم‌ترین دلیلش این بود که امنیت دبی بیشتر از دانمارک است و ترجیح می‌دهد فرزندانش در دبی بزرگ شوند تا دانمارک. من از این قضیه خیلی تعجب کردم چراکه تصورم از کشور دانمارک، مکانی شاد و امن با رفاه اقتصادی بسیار بالا بود. البته که هنوز هم هست اما آن شب متوجه شدم که دبی حتی از دانمارک هم امن‌تر است!

دبی امنیت فوق‌العاده‌ای دارد!

در دبی، همه انگلیسی بلدند!

یکی از تجربیات دیگری که واقعا زندگی در دبی را لذت‌بخش‌تر می‌کند، این است که در این شهر از هر سنی و هر ملیتی، تقریبا همه‌‌ افراد می‌توانند به زبان انگلیسی صحبت کنند. شاید تجربه‌ی سفر به ترکیه را داشته باشید. در کشور ترکیه، افراد کمی را می‌توانید پیدا کنید که انگلیسی بلد باشند، اما در دبی از رفتگری که در کوچه می‌بینید تا کارمندان اداره‌ها و غیره، همه تا حدودی به زبان انگلیسی مسلط هستند. بنابراین، برای زندگی در این شهرلازم نیست به زبان عربی تسلط داشته باشید. حتی اگر بخواهید سال‌ها در دبی زندگی کنید و یک کلمه هم عربی بلد نباشید، هرگز به آن نیاز پیدا نخواهید کرد!

در دبی، همه انگلیسی بلدند!

دبی مالیات معقولی دارد

اخیرا، کشور امارات به یک مکان بدون مالیات معروف شده است. اما در این مورد باید بگوییم که کار و زندگی در دبی چندان هم بدون مالیات نیست. کافی است یک بار وقتی از سوپرمارکت‌ها خرید می‌کنید، فاکتور را ببینید که درصدی مالیات روی اجناس خریداری شده، محاسبه می‌شود. این مالیات روی کالا در دبی، به VAT معروف است. علاوه بر این، طبق قانون جدید در حال حاضر کسب‌و‌کارها هم  کاملا بدون مالیات نیستند. اگر درآمدتان از 375 هزار درهم بیشتر باشد، باید مالیات بپردازید. اما اگر به عنوان کارمند برای شرکتی کار کنید، حقوق‌تان بدون مالیات خواهد بود.

دبی مالیات معقولی دارد

درآمدهای بالا و زندگی مرفه

یکی از مزایای زندگی در دبی، درآمدهای بالا است که تا حدود زیادی بستگی به مهارت‌هایتان و شغلی که انتخاب می‌کنید دارد. چه بیزنس خودتان را داشته باشید و چه کارمند باشید، درآمدهایتان بالا خواهد بود و معمولا به گونه‌ای است که مخارج را پوشش بدهد و نهایتا پولی برای پس‌انداز کردن داشته باشید. نکته مثبت دیگری که وجود دارد این است که اگر کارمند باشید، هیچ مالیاتی روی درآمد شما وجود نخواهد داشت. این در حالی است که در کشور‌های اروپایی و کانادا، کارمندان مجبورند حدود 60% از درآمد و حقوق‌شان را به عنوان مالیات به دولت پرداخت کنند.

دبی تفریحات بی‌حدومرز دارد!

دبی به تفریحات لوکسی که دارد، معروف است. این شهر طوری طراحی شده که اگر بخواهید می‌توانید در آن، هرروز و هرساعت تفریح کنید. از مرکزخریدهای فوق‌مجلل گرفته تا تفریحات آبی، تفریحات شبانه و کافه و رستوران‌های مختلف، برای تفریحات دبی هیچ حدومرزی وجود ندارد. این موضوع اگر حواستان نباشد، جیب‌تان را خالی خواهد کرد.

دبی تفریحات بی‌حدومرز دارد!

دبی سرعت اینترنت بینظیری دارد!

برای زندگی امروزی و البته کسب‌و‌کارها، سرعت اینترنت مساله مهمی است. در این مورد، شهر دبی یکی از بالاترین سرعت‎های اینترنت در جهان را دارد. جالب است بدانید که سرعت اینترنت در دبی 204 مگابایت بر ثانیه است و استفاده از آن، لذتی وصف‌نشدنی دارد!

دبی برای عاشقان خرید، مثل کامیونِ هویج برای خرگوش است!

اگر به خریدهای لوکس علاقه دارید، دبی می‌تواند برای شما تبدیل به بهشتی از تجربه‌های فراموش‌نشدنی شود. در مرکزخرید‌های دبی، می توانید سطح بالاترین برندها را پیدا کنید و برای اینکه در استایل رویایی‌تان بدرخشید، همه‌شان را زیر و رو کنید. لذت خرید در دبی‌مال برای من شخصا مثل این است که ارتباطم را با دنیای بیرون قطع می‌کنم و در یک دنیای خیالی، فقط در لذت فشن غرق می‌شوم. البته حواستان را جمع کنید که در میان غرق‌شدن‌هایتان موجودی حساب‌تان را صفر نکنید.

دبی برای عاشقان خرید، مثل کامیونِ هویج برای خرگوش است!

آب‌و‌هوای دبی برای خیلی‌ها لذت‌بخش است!

از خیلی از اروپایی‌هایی که در دبی زندگی می‌کنند، شنیده‌ام که به خاطر آب‌و‌هوای آفتابی این شهر، زندگی در دبی را دوست دارند چون می‌توانند در هر فصلی از سواحل زیبا لذت ببرند و همیشه هم بارندگی نیست. اما برای ایرانی‌ها، هوای دبی 5 الی 6 ماه از سال (پاییز و زمستان) بسیار دلپذیر است چون در این فصول، دبی هوای بهاری دارد. اما در فصل‌های بهار و تابستان‌ هوای بیرون از خانه یا محل کار قابل تحمل نخواهد بود. البته در این مورد، باید بگوییم که ساختمان‌ها و پارکینگ‌ها طوری طراحی شده اند که اصلا مجبور نخواهید شد هوای بیرون را در تابستان تحمل کنید.

آب‌و‌هوای دبی برای خیلی‌ها لذت‌بخش است!

دبی تحصیلات سطح بالایی دارد

تحصیلات خوب هم یکی دیگر از مواردی است که بسیاری از افراد زندگی در دبی را بخاطرش انتخاب می‌کنند. برای کودکان، مدارس بین المللی ‌خوبی در دسترس هستند. حتی 2 مورد از مدارس دبی اخیرا جزو 100 مدرسه برتر جهان رتبه‌بندی شده‌اند. دانشجویان هم این فرصت را دارند تا در شعبه‌های دانشگاه‌های کانادایی، انگلیسی، استرالیایی و آمریکایی تحصیل کنند. این دانشگاه‌ها مانند پلی بین دبی و این کشورها هستند که این فرصت را به دانشجویان می‌دهند تا در آن کشورها تحصیلات‌شان را ادامه دهند.

دبی تحصیلات سطح بالایی دارد

دبی موقعیت جغرافیایی استراتژیکی دارد

موقعیت جغرافیایی دبی مثل ایران استراتژیک است. این شهر بین قاره‌های آسیا، اروپا و افریقا قرار گرفته است. این یعنی، با زندگی در دبی در قلب جهان قرار خواهید گرفت. سفرهای کاری و تفریحی به هرنقطه از دنیا برایتان بسیار راحت خواهد بود. چه بخواهید به کشورهای شرقی مثل ژاپن و سنگاپور سفر کنید، چه کشورهای اروپایی و کانادا، سفرتان از دبی خیلی راحت است چون وسط تمام این کشورها قرار دارید.

دبی موقعیت جغرافیایی استراتژیکی دارد

شرایط کار و زندگی در دبی

همیشه یکی از سوالاتی که خیلی زیاد از من پرسیده می‌شود این است که شرایط کار و زندگی در دبی چگونه است؟ البته این سوال می‌تواند معانی مختلفی داشته باشد، اما بیشتر افراد منظورشان از این سوال این است که: «آیا می‌شود در دبی زندگی مرفهی داشت؟» یا «آیا درآمد می‌تواند تمام مخارج را پوشش دهد و پس‌انداز ایجاد کند؟» پاسخ به این سوال مثبت است، اما در ادامه با جزییات بیشتری به این موضوع می‌پردازیم:

هزینه‌های زندگی در دبی

از آنجاییکه دبی شهری فوق‌العاده لوکس است و استانداردهای زندگی در آن بسیار بالا است، خرج و مخارج به شدت به شیوه‌ی زندگی‌تان بستگی دارد. در واقع، در این شهر هیچ محدودیتی برای خرج‌کردن پول وجود ندارد و هرچقدر هم پول داشته باشید، چیزی وجود دارد که بتواند پول‌تان را از شما بگیرد. اما در ادامه، به حداقل هزینه زندگی در دبی می‌پردازیم:

حداقل هزینه ماهانه زندگی در دبی برای یک نفر

مخارج  زندگی در دبی برای یک نفر از ماهانه 6000 درهم شروع می‌شود، اما این عدد فقط برای پوشش دادن هزینه‌هاست. اگر می‌خواهید ماهانه مقداری پول پس‌انداز کنید، بهتر است ماهانه 12000 درهم درآمد داشته باشید.

شرایط کار و زندگی در دبی

مخارج زندگی در دبی برای خانواده

به ازای هر یک نفر که به شما اضافه می‌شود، طبیعتا هزینه‌ها هم به همان نسبت بیشتر می‌شود، اما اگر فرزند دارید، باید به هزینه‌های مدرسه هم توجه داشته باشید. برای مدارس ایرانی، باید سالانه 10-15 هزار درهم و برای مدارس بین‌المللی هزینه سالانه 40-50 هزار درهم را در نظر بگیرید.

در مورد شرایط کار در دبی باید به یک نکته توجه کنید. برای کار در دبی، سعی کنید مهارت پولسازی داشته باشید که در آن از درصد زیادی از افراد بهتر عمل می‌کنید. یعنی سعی کنید در کاری که انجام می‌دهید بهترین باشید. در این صورت می توانید انتظار شغل پردرآمد و طولانی‌مدت را داشته باشید.

مخارج زندگی در دبی برای خانواده

از چه طریقی می‌شود زندگی در دبی را شروع کرد؟

اگر به زندگی در دبی علاقه‌مند هستید، می‌توانید از چند طریق اقدام کنید که در ادامه هرکدام را بررسی می‌کنیم:

تحصیلی: همانطور که قبلا هم اشاره کردیم، امارات دانشگاه‌های خارجی خوبی دارد. می‌توانید از یکی از این دانشگاه‌ها پذیرش بگیرید و ویزای تحصیلی دریافت کنید.

ثبت شرکت: اگر بیزنس‌من هستید و سابقه مدیریت دارید، یا اینکه ایده‌ای برای راه‌اندازی یک کسب‌و‌کار دارید، می‌توانید از این راه اقامت دوساله قابل‌تمدید بگیرید و زندگی در این شهر را شروع کنید.

ازدواج با یک فرد دارای اقامت یا پاسپورت امارات: این قانون در همه جای دنیا وجود دارد و امارات هم از این قاعده مستثنی نیست.

خرید خانه در دبی: اقامت از طریق خرید املاک هم یکی از رایج‌ترین راه‌های شروع زندگی در دبی است که همزمان مزایای دیگری هم برای شما به ارمغان می‌آورد. برای گرفتن اقامت از این طریق، باید ملکی به ارزش حداقل 2 میلیون درهم خریداری کنید (خریدتان می تواند به صورت اقساطی هم باشد.) برای این کار، می‌توانید با ما تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنیم.

از چه طریقی می‌شود زندگی در دبی را شروع کرد؟

سخن پایانی درمورد زندگی در دبی

در قسمت‌های قبل، به مزایا، معایب، هزینه‌ها و شرایط کار و زندگی در دبی پرداختیم. علاوه بر این، توصیه‌هایی را ارایه کردیم که به شما کمک می‌کند در بدو ورودتان به دبی، تصمیمات بهتری بگیرید و از اشتباهات احتمالی جلوگیری کنید. اگر قصد دارید از طریق خرید ملک در دبی، سکونت در این شهر زیبا را آغاز کنید، می‌توانید در وبسایت دبی پراپ گزینه‌های ملکی را طبق بودجه‌ای که دارید بررسی و انتخاب کنید.

پیام بگذارید