Omid ۲۹ مهر ۱۴۰۳ 0 نظر

مکان‌های دیدنی دبی

روزی به تمام دوستانم گفتم باید خداحافظی کنیم چون تصمیم گرفته‌ام برای همیشه به دبی بروم و آنجا زندگی کنم. یک جمله بین همه‌ی آنها مشترک بود؛ اینکه منتظر هستیم تا هرروز کنار یکی از مکان‌های دیدنی دبی عکس بگیری و با استوری‌های اینستاگرامی‌ات فلج‌مان کنی! این اصطلاح «فلج‌کردن» را هرگز فراموش نمی‌کنم چون از آن دسته شخصیت‌هایی نبودم که اصلا عکس و فیلمی برای سوشال مدیا بگیرم و به اشتراک بگذارم. اما بعد از آن، به خاطر شغلم در بازار املاک دبی هرروز به بازدید از خانه‌های مختلف می‌گذشت و دیدن جاذبه‌های دبی هم در کنارش انجام می‌شد. الان مطمئن نیستم که چقدر در فلج‌کردن از طریق فضای مجازی موفق بوده‌ام اما اطمینان دارم اطلاعاتم برای نوشتن این مطلب کافی بوده است. بنابراین، این مطلب را تا آخر بخوانید چراکه جزییات این مکان‌ها را به همراه قیمت، آدرس و نکات لازم برای‌تان خواهم گفت.

جاهای دیدنی دبی که نباید از دست بدهید

یک بار دیگر داستانی که ابتدای متن گفتم را به خاطر بیاورید. این موضوع به خوبی نشان می‌دهد که دبی به داشتن تفریحات و جاذبه‌های دیدنی بسیار زیاد مشهور است به حدی که دیگران انتظار دارند هرروز گوشه‌ای از آنها را در فضای مجازی ببیند و حتی برای دیدن‌شان از نزدیک برنامه‌ریزی کنند. در ادامه، لیستی از مکان‎‌های دیدنی دبی که تجربه‌ا‌ی فراموش‌نشدنی را برای‌تان به همراه می‌آورند را، معرفی می‌کنیم.

1.برج خلیفه (Burj Khalifa)

برج خلیفه یکی از شگفتی‌های معماری در جهان است که رکورد بلندترین ساختمان دنیا را دارد. وقتی این شانس را دارید تا در مرتفع‌ترین نقطه‌ی جهان قرار بگیرید، یعنی تجربه‌ی خاصی در انتظارتان است. وقتی به بالای این برج می‌رسید، می‌توانید از دیدن آثار هنری و البته چشم‌اندازهای منحصربه‌فرد دبی لذت ببرید. در این برج، می‌توانید عکس‌های فوق‌العاده‌ای با پس‌زمینه‌ی شهر دبی بگیرید و از تلسکوپ‌های طبقات 124 و 148 مناظر خیره‌کننده شهر را ببینید. در طبقه‌ی 22 هم می‌توانید غذای‌تان را درست بر فراز شهر نوش جان کنید. البته این رستوران یکی از گران‌ترین رستوران‌های شهر است. حواس‌تان را جمع کنید که جیب‌تان را خالی نکند!

جالب است بدانید که برج خلیفه رکوردهای زیادی دارد. مثلا، سریع‌ترین آسانسور شیشه‌ای را دارد که در هر ثانیه 10 متر جابه‌جا می‌شود. علاوه بر آن، رکورد پربازدید‌ترین جاذبه‌ی تفریحی را دارد که در لیست آرزوهای مردم جهان است. شرکت مشهور اعمار این برج را ساخته است که در واقع، سازنده‌ی بسیاری از املاک و مناطق دبی است. به دلیل ارزش سرمایه‌گذاری بالایی که کمپانی اعمار ارائه می‌دهد، ایرانی‌های زیادی برای خرید ملک در دبی مشتری آن هستند!

ساعت بازدید: 24 ساعته

آدرس: Sheikh Mohammed bin Rashid Blvd – Downtown Dubai – Burj Khalifa

قیمت بلیط: بلیط نوع 1 (طبقات 124 و 125): 149 درهم امارات

بلیط نوع 2 (طبقات 124، 125 و 148): 378 تا 533 درهم امارات

2. دبی مال (Dubai Mall)

دبی مال یکی از مکان‌های دیدنی دبی است که طرفداران زیادی دارد. این مرکز خرید که بعد از ایران مال در تهران بزرگ‌ترین و لوکس‌ترین مرکز خرید جهان است، موارد جذاب زیادی را دارد که علاوه بر فلج‌کردن دوستان‌تان، می‌تواند پاهای‌تان را هم بعد از خرید تا مرز فلج‌شدن ببرد. این مرکز خرید مشهورترین و لوکس‌ترین برندهای جهان را به علاوه‌ی رستوران‌های فوق‌العاده و امکانات سرگرمی زیادی در زیر یک سقف ارائه می‌دهد. از این موارد می‌توانیم به بزرگ‌ترین فروشگاه آب‌نبات فروشی دنیا و رستوران ایرانی دانیال اشاره کنیم. لوازم الکترونیکی، لوازم خانگی، سوغاتی و هر چیز دیگری که بخواهید را، در مجلل‌ترین حالت ممکن در دبی مال پیدا خواهید کرد.

آدرس: Sheikh Mohammed bin Rashid Blvd – Downtown Dubai – Dubai Mall

هزینه ورودی: رایگان

3. اسکی دبی (Ski Dubai)

دبی شهری است که در حال حاضر هر چیزی را که روزی غیرممکن به نظر می‌رسید، ممکن کرده است. یکی از این موارد بزرگ‌ترین جزایر ساخت دست بشر هستند که در تمام دنیا هیچ سازه‌ای با آنها برابری نمی‌کند. با این همه، دیگر اصلا جای تعجب نیست که در دل بیابان پیست اسکی هم داشته باشد. بله، یکی از مکان‌های دیدنی دبی پیست اسکی آن در امارات مال یا همان مرکز خرید امارات است. این جاذبه یکی از پربازدیدترین‌ها به شمار می‌آید که رکورد بزرگ‌ترین سالن اسکی سرپوشیده‌ی جهان را هم دارد.

وقتی وارد این پیست اسکی می‌شوید، چیزی که توجه‌تان را جلب می‌کند، احتمالا کوه برفی 85 متری است که در آن قرار دارد. از فعالیت‌هایی که در اسکی دبی می‌توانید انجام دهید، می‌توانیم به برف‌بازی در سالن‌های مخصوص، پایین آمدن از رمپ‌های برفی و انجام جت اسکی و اسنوبرد اشاره کنیم. این جاذبه‌ی دیدنی یک زیپ لاین مخصوص هم دارد که می‌توانید سوار شوید و از مناظر برفی لذت ببرید. برای کودکان هم تماشای پنگوئن‌ها توصیه می‌شود. حتی امکانات آموزش اسکی به بچه‌ها هم در این مجموعه فراهم است که اگر در دبی زندگی می‌کنید می‌توانید از آن استفاده کنید. وسایل اسکی در همین مجموعه قابل تهیه هستند، اما برای توصیه می‌شود برای کم‌کردن هزینه‌ها لباس گرم با خودتان داشته باشید.

ساعات بازدید: یکشنبه تا چهارشنبه۱۰ صبح تا ۱۱ شب و پنجشنبه تا شنبه: ۱۰ صبح تا نیمه شب

آدرس: Sheikh Zayed Rd – Al Barsha – Al Barsha 1 – Mall of the Emirates

هزینه بلیط: یک روز کامل: ۳۱۰ درهم امارات و دو ساعت: ۲۱۰ درهم امارات

4. فواره‌های رقصان (Dubai Fountain)

آب‌نمای دبی یا همان فواره‌های رقصان دبی هم جزو معروف‌ترین جاهای دیدنی دبی هستند که حتما باید در برنامه‌ی سفرتان به دبی قرار دهید. این فواره که در نزدیکی برج خلیفه قرار دارد، رکوردهای مخصوص خودش را دارد و بلندترین فواره‌ی جهان شناخته می‌شود. اجرای این فواره‌ها از ساعت 6 عصر تا 11 شب است که هر نیم ساعت با آهنگ‌های مختلف عربی، انگلیسی و … به رقص در می‌آید. رقص فواره‌ها در شب بسیار زیباتر است. توصیه می‌کنیم بعد از تاریک‌شدن هوا به این قسمت شهر بروید و خستگی در کنید و از آرامش فواره‌های رقصان با صدای موزیک و نورهای رنگارنگ لذت ببرید.

ساعت بازدید:  ۶ عصر تا ۱۱:۳۰ شب

آدرس: Sheikh Mohammed bin Rashid Blvd – Downtown Dubai

قیمت بلیط: ۶۵ درهم امارات

5. قاب دبی (Dubai Frame)

قاب دبی که به آن دبی فریم هم گفته می‌شود، یک قاب عظیم است که بین قسمت جدید شهر و قسمت قدیمی آن قرار دارد. اگر از قسمت قدیمی شهر به این قاب نگاه کنید، برج خلیفه و آسمان‌خراش‌های اطرافش را در آن می‌بینید. خیلی از افراد فکر می‌کنند این سازه فقط یک قاب بزرگ است اما بسیاری از جاهای دیدنی دبی را در خودش دارد. با خرید بلیط دبی فریم، می‌توانید وارد آن شوید و مناظر بی‌نظیر شهر را ببینید. همچنین، یک سقف شیشه‌ای درون این ساختمان غول‌پیکر است که می‌توانید روی آن قدم بزنید. جالب است بدانید که اگر در زمان صرف صبحانه به قاب دبی بروید، فقط 45 دقیقه (که به 45 دقیقه‌ی طلایی معروف است) وقت دارید که در آن صبحانه‌تان را با ویوی خیره‌کننده‌ی شهر میل کنید. اگر بخواهید زمان‌های دیگری از این سازه دیدن کنید، حدود ساعت 5 عصر بهترین زمان است چراکه تماشای غروب خورشید از آنجا واقعا تجربه‌ی لذت‌بخشی خواهد بود.

ساعت کاریهر روز از ۹ صبح تا ۹ شب

آدرس: Zaabeel Area – Dubai Frame

هزینه بلیطبزرگسالان۵۰ درهم امارات و کودکان ۳ تا ۱۲ سال۲۰ درهم امارات

6. دهکده جهانی دبی (Global Village)

دهکده جهانی دبی که رکورد بزرگ‌ترین جاذبه فرهنگی، گردشگری، هنری و خانوادگی را در جهان دارد، جایی است که با ورود به آن انگار از تمام جهان بازدید می‌کنید. در میان تمام جاهای دیدنی دبی، گلوبال ویلج یکی از خاص‌ترین‌هاست چراکه این فرصت را به شما می‌دهد تا در همان مکان از 90 کشور خاورمیانه، اروپا، آسیای دور و آمریکا بازدید کنید. تخت جمشید، دیوار چین، تاج محل و اهرام مصر تنها تعدادی از این موارد هستند. در واقع، هر قسمت از گلوبال ویلج به یک کشور اختصاص داده شده که در آن می‌توانید آثار تاریخی هر کشور را ببینید.

علاوه بر این، می‌توانید غذاهای معروف هر کشور را امتحان کنید و صنایع دستی آن کشور را بخرید. جالب است که غرفه‌ی مربوط به هر کشور با تم خاص آن طراحی شده است. به طور مثال، غرفه‌ی مربوط به ایران، شبیه به تخت جمشید است و حال و هوای ایران را دارد. علاوه بر مواردی که گفته شد، دهکده جهانی در آن تاریخی که باز است، میزبان بیش از 1200 مراسم و فستیوال مختلف است که کنسرت‌های رایگان آن طرفداران زیادی دارد. البته باید توجه داشته باشید که دهکده جهانی یکی از مکان‌های دیدنی دبی است که فقط 6 ماه از سال (از ماه اکتبر تا فوریه) یعنی در پاییز و زمستان باز است.

ساعت بازدیدشنبه تا چهارشنبه۳:۳۰ ظهر تا ۱۲ شب و پنجشنبه و جمعه: ۳:۳۰ ظهر تا ۱ بامداد

آدرس:- Global Village  Sheikh Mohammed Bin Zayed Road

هزینه بلیط۲۰ درهم امارات

7. باغ معجزه دبی (Dubai Miracle Garden)

باغ معجزه دبی یا میراکل گاردن دبی هم یکی دیگر از جاهای دیدنی دبی است که پاتوق بلاگرها و خوراک عکس‌های اینستاگرامی است. وقتی وارد این مجموعه می‌شوید، در مساحتی حدود 72 هزار متر مربع، حدود 150 میلیون گل را می‌بینید که با طراحی خاص به شکل اشیا، وسایل نقلیه، خانه و حیوانات غول‌پیکری در آمده‌اند. از آنجایی که وجود چنین مکانی در دل کویر بسیار عجیب و خارق‌العاده است، نام «باغ معجزه» را روی آن گذاشته‌اند.

این مجموعه چندین رکورد گینس را ثبت کرده که یکی از آن‌ها به دلیل عظمت کل مجموعه و دیگری به دلیل تزیینات غول‌پیکر آن است. مثلا در این باغ، یک هواپیمای ایرباس خیلی بزرگ را می‌بینید که تماما از گل‌های رنگارنگ ساخته شده است. اگر مایلید از این جاذبه دیدن کنید، باید زمان بازبودن آن را بدانید که هر سال از ماه نوامبر تا آوریل یعنی از آذرماه تا اردیبهشت‌ماه است.

ساعت کاری۹ صبح تا ۹ شب

آدرس: Street 3 – Al Barsha – Al Barsha South – Dubai Miracle Garden

قیمت بلیط بزرگسالان۵۵ درهم امارات و کودکان ۳ الی ۱۲ سال۴۰ درهم امارات

8. سیاره سبز دبی (Green Planet Dubai)

حالا که در مورد عجایب دبی صحبت شد، از سیاره سبز دبی هم نباید بگذریم. سیاره سبز که به آن گرین پلنت هم گفته می‌شود، یکی از مکان‌های دیدنی دبی است که تجربه گشتن در یک جنگل بارانی را در دل کویر در اختیار شما قرار می‌دهد. در سیاره سبز، می‌توانید بیش از 3000 گیاه را ببینید که بیشترشان از آمریکای جنوبی آمده‌اند. علاوه بر آن، این جاذبه حیواناتی را در خودش جای داده که فقط به پرندگان و خزندگان محدود نمی‌شوند. آبزیان هم در آکواریوم‌هایی نگه‌داری می‌شوند که زیبایی این جاذبه را بیشتر کرده‌اند. در مرکز سیاره سبز هم می‌توانید درختی به ارتفاع 25 متر را ببینید که با یک آبشار مصنوعی در کنار هم و زیر یک سقف شیشه‌ای گنبدی شکل منظره آرامش‎‌بخشی را به وجود آورده‌اند. تمام این موارد گرین پلنت را برای تمام سنین مناسب می‌کنند. افراد جوان می‌توانند عکس‌های اینستاگرامی جذاب بگیرند و کودکان هم می‌توانند حسابی سرگرم باشند.

ساعت بازدید: یکشنبه تا چهارشنبه: ۱۰ صبح تا ۷ عصر و پنجشنبه تا شنبه: ۱۰ صبح تا ۸ شب

آدرس: City Walk – Al Wasl- Green Planet

هزینه بلیط: ۱۴۰ درهم

9. خیابان السرکال (Alserkal Avenue)

خیابان السرکال یکی از جاهای دیدنی دبی است که بازدید از آن رایگان است. این مجموعه که حدود 100 هزار متر مربع مساحت دارد، جایی برای علاقمندان به هنر مدرن است. در این مجموعه، می‌توانید هنر، صنایع دستی و مجسمه‌هایی از هر نقطه از جهان را ببینید. السرکال اونیو مراسم فرهنگی، هنر آشپزی و نمایشگاه‌های مختلف را هم در بر می‌گیرد که ازمحبوب‌ترین بخش‌هایش می‌توان به مجموعه خط سوم یا Third Line اشاره کرد. این بخش آثار هنری خاورمیانه و ایران را به نمایش می‌گذارد.

ساعت بازدید:  7 صبح تا 10 شب

آدرس: 17th St – Al Quoz – Al Quoz Industrial Area 1 

هزینه: رایگان

10. دبی کریک (Dubai Creek)

دبی کریک یا همان خور دبی، نهری از آب‌های خلیج فارس است که از میان شهر دبی گذر می‌کند. در این منطقه، می‌توانید کشتی‌ها و قایق‌های کوچک را ببینید که در حال ردشدن از روی آب هستند و در شب با نورهای زیبایی این منطقه را تزیین می‌کنند. این منطقه تا امروز بیشتر حال و هوای سنتی داشته اما دولت امارات در حال تبدیل‌کردن آن به مرکز شهر جدید دبی است. این بخش از شهر به منطقه دبی کریک هاربر معروف شده است.

11. اپرای دبی (Dubai Opera)

اپرای دبی که در محله داون تاون دبی و در نزدیکی برج خلیفه و دبی مال قرار دارد، در نوع خودش یک شاهکار معماری به حساب می‌آید. سالن اپرای دبی یکی از بهترین مکان‌های دیدنی دبی برای هنرمندان و علاقمندان به هنر است. این سالن زیبا به شکل کشتی طراحی شده و در آن معمولا نمایش‌های مد و فشن، کنسرت، رقص‌های مختلف، تئاتر و غیره برگزار می‌شود.

ساعت کاری۱۰ صبح تا ۹ شب

قیمت بلیط:  به برنامه موردنظر بستگی دارد

آدرس منطقه برج خلیفه

12. گاردن گلو دبی (Garden Glow Dubai)

گاردن گلو دبی هم یکی دیگر از جاهای دیدنی این شهر است که ارزش دیدن را دارد چراکه با ایده‌های خلاقانه شما را به وجد می‌آورد. این پارک عجیب که در منطقه زعبیل قرار دارد، تندیس‌ها، مجسمه‌ها و سازه‌های نورانی را به نمایش می‌گذارد که در آن‌ها از میلیون‌ها ال ای دی استفاده شده است. نکته‌ی جالبی که در مورد این مکان وجود دارد، این است که برای ساخت اشکال از مواد دورریختی استفاده شده است. گفته می‌شود 330 هزار قوطی دارو در ساخت این اجسام به کار رفته است. خود این پارک دارای چند بخش مختلف به نام‌های پارک دایناسور، گلوپارک، گاردن گلو، پارک یخی، پارک جادویی و پارک هنری است. پیشنهاد می‌شود از این جاذبه‌ی دبی در شب دیدن کنید چراکه سازه‌های نورانی در شب فضایی جادویی و رویایی را به وجود آورده‌اند که برای هر سنی مناسب است و مخصوص عکاسی است.

ساعت بازدیدهر روز از ۵ عصر تا ۱۰ شب

آدرس: Zabeel Park, Gate No- 6 & 7 Area 

قیمت بلیطبزرگسالان۷۰ درهم امارات کودکان۴۰ درهم امارات

13. پارک سافاری (Dubai Safari Park)

پارک سافاری در واقع همان باغ وحش دبی است که در سال 2020 افتتاح شده است. مساحت این پارک حدود 17 هکتار است و حدود 3000 گونه‌ی جانوری در آن نگه‌داری می‌شود. جالب است بدانید که برخی از گونه‌های کمیاب و در حال انقراض هم در این پارک می‌توانید ببینید. این پارک 5 بخش مختلف دارد که شامل دهکده حیوانات افریقایی، دهکده اکتشاف، دهکده حیوانات آسیایی، سافاری بیابان‌های عربی و بخش الوادی می‌شود. این پارک فوق‌العاده محیط امنی دارد و حیوانات آن هیچ خطری ندارند. می‌توانید در یک عصر دلپذیر حیوانات این باغ وحش را ببینید و بعد از آن، در رستوران، سوغاتی فروشی، غرفه عکاسی و فروشگاه اسباب‌بازی آن وقت بگذرانید.

ساعت بازدید: 9 صبح تا 5 عصر

آدرس: Al Warqa – Al Warqa 5 – Dubai

هزینه بلیط: 55 درهم برای بزرگسالان و 25 درهم برای کودکان

14. شهربازی IMG (IMG World of Adventure)

شهربازی IMG که به آن دنیای ماجراجویی هم گفته می‌شود، یکی از بهترین مکان‌های دیدنی دبی برای افرادی است که به کارهای هیجانی علاقمند هستند. این مکان یکی از بزرگ‌ترین پارک‌های موضوعی در جهان است که در آن می‌توانید تفریحات مختلفی را تجربه کنید. گفتنی است که این پارک برای تمام سنین فعالیت‌های خاصی را در نظر گرفته است و امکانات آن برای رنج سنی 2 سال تا بالای 60 سال مناسب است. می‌توانید این مکان را برای تفریح با خانواده یا دوستان در نظر بگیرید و بعد از آن، خوراکی‌های خوشمزه‌ را امتحان کنید. این شهربازی 28 مرکز تهیه غذا در دسته‌های عربی و بین‌المللی دارد که گفته می‌شود طعم فوق‌العاده و بینظیری دارند.

ساعت بازدیددوشنبه تا پنجشنبه۱۲ ظهر تا ۱۰ شب و جمعه تا یکشنبه۱۲ ظهر تا ۱۱ شب

آدرس: City of Arabia – Dubai

قیمت بلیط۷۲۵ درهم امارات

15. ساحل کایت دبی (Kite Beach)

ساحل کایت یا همان کایت بیچ هم یکی از زیباترین سواحل دبی است که در آن می‌توانید روی شن‌های سفید ساحل دراز بکشید، کتاب بخوانید و از دیدن بادبادک‌های رنگارنگ لذت ببرید. فعالیت‌های آبی متنوعی هم برای تمام رده‌های سنی در این ساحل وجود دارد که از بین آنها می‌توانیم به موج‌سواری، کایاک سواری، شنا و غیره اشاره کنیم. تمام این فعالیت‌ها را می‌توانید در در کنار برج‌العرب زیبا انجام دهید و در آرامش ساحل غرق شوید. اتاق‌های تعویض لباس، سرویس بهداشتی، اتاق‌های دوش و کافه و رستوران‌های متنوعی هم در این مکان وجود دارد که می‌توانید استفاده کنید.

ساعات بازدید: 24 ساعته

آدرس: Jumeirah – Dubai

هزینه ورودی: رایگان

16. برج العرب (Burj Al Arab)

برج العرب همان برج معروف و نماد دبی است که به شکل بادبان کشتی طراحی شده است. با 321 متر ارتفاع، این برج به عنوان یکی از بلندترین هتل‌های جهان هم شناخته می‌شود. یکی از رکوردهایی که این ساختمان دارد، وجود تنها هتل 7 ستاره‌ی جهان در آن است که یکی از گران‌ترین و مجلل‌ترین هتل‌هاست. اگر بودجه‌ی ماندن در این هتل را ندارید، می‌توانید در ساحل کنار آن یعنی در کایت بیچ از آرامش آب و درخشش نورهای این برج در شب لذت ببرید. منطقه‌ی اطراف این برج یکی از پرطرفدارترین مکان‌ها برای عکاسی است. به همین دلیل لازم است که برج العرب معروف را هم در لیست مکان‌های دیدنی دبی داشته باشیم.

ساعت کاری: شبانه روزی

آدرس: ساحل جمیرا

هزینه ورودی: رایگان

17. خانه شیخ سعید آل مکتوم (Sheikh Saeed Al Maktoum House)

اگر دیدن مکان‌های قدیمی و تاریخی را دوست دارید، پیشنهاد می‌کنیم خانه شیخ سعید آل مکتوم را هم در لیست‌تان داشته باشید. این مکان، خانه‌ی پدربزرگ شیخ محمد یعنی حاکم کنونی دبی بوده که در سال 1896 ساخته شده و در حال حاضر تبدیل به موزه شده است. این خانه یک حیاط مرکزی و 30 بادگیر دارد که در اطراف آن قرار دارند. در این موزه، تصاویر قدیمی از دریانوردی، ماهیگیری و ساخت قایق وجود دارد. سکه‌ها، نوشته‌ها و نقشه‌های قدیمی از شهر دبی و حاکمان آن را هم می‌توانید در این مکان ببینید.

ساعت کاریاز شنبه تا پنجشنبه: ۸ صبح تا ۸:۳۰ شب و جمعه: ۳ ظهر تا ۸:۳۰ شب

آدرس: Al Fahidi District

هزینه بلیط۱۵ درهم امارات

18. مسجد جمیرا (Jumeirah Mosque)

مسجد جمیرا هم یکی از جاذبه‌های گردشگری شهر دبی به حساب می‌آید که بیشتر شبیه یک اثر هنری است. دلیلی که این مسجد را در لیست جاهای دیدنی دبی قرار داده‌ایم، این است که معماری داخل آن به سبک مصری و سوریه‌ای انجام شده و بسیار خیره‌کننده است. بخش بیرونی آن هم بسیار زیباست و در ساخت آن از سنگ‌های سفید یکدست استفاده شده است. برخلاف مسجدهای دیگر، ورود غیرمسلمانان به این مسجد آزاد است و همه می‌توانند از آن دیدن کنند. معماری داخلی و نورپردازی بیرونی این مسجد فوق‌العاده تماشایی و مخصوص عکاسی است!

ساعت کاریهر روز به غیر از جمعه‌ها از ۱۰ صبح تا ۸ شب

آدرس: Jumeirah Beach Road – Jumeirah 1 – Dubai

قیمت بلیطرایگان

19. اسکای دایو دبی (Sky Dive Dubai)

اگر اهل هیجان و آدرنالین هستید، احتمالا بدتان نمی‌آید با چتر بر فراز شهر رویایی دبی پرواز کنید و شاهکارهای این شهر را از آسمان تماشا کنید. اسکای دایو یکی از لوکس‌ترین تفریحات این شهر است که البته جزو گران‌ترین‌ها هم به حساب می‌آید.

ساعت کاریدر ماه‌های مختلف سال، متغیر است.

آدرس: Al Seyahi St – Dubai Marina – Dubai – United Arab Emirates

هزینه بلیط: از 1200 درهم

20. موزه اتحاد دبی (Etihad Museum)

موزه اتحاد یک موزه جدید در دبی است که می‌توانید از آن بازدید کنید. این موزه از نظر تاریخی اهمیت زیادی دارد چراکه در نزدیکی خانه‌ای قرار دارد که در آن حاکمان هر یک از امارت‌ها برای متحدشدن، معاهده‌ای را امضا کردند. نام این موزه هم از همین موضوع گرفته شده است. طراحی جالب این ساختمان آن را از لحاظ گردشگری جذاب کرده چراکه از یک نسخه‌ی خطی قدیمی الهام گرفته شده است.

ساعت بازدیدهر روز از ۱۰ صبح تا ۱۰ شب

آدرس: 1 Jumeirah St – Al Mina – Jumeirah 1 – Dubai

هزینه بلیط۲۵ درهم امارات

21. موزه سکه دبی (Coin Museum)

موزه سکه دبی در منطقه الفهیدی قرار دارد و بیش از 20 سال از تاسیس آن می‌گذرد. ساختمان موزه در واقع محل زندگی بومیان بوده و اکنون مجموعه‌ای از سکه‌های قدیمی در آن نگه‌داری می‌شود. حدود 500 نوع سکه‌ را می‌توانید در این موزه ببینید که قدیمی‌ترین‌شان به قرن هفتم میلادی برمی‌گردد. این موزه جزو جاهای دیدنی دبی است که در فصل تابستان هم می‌توانید از آن بازدید کنید.

ساعت بازدید: از ساعت 8 صبح تا 3 بعدازظهر

آدرس: Al Fahidi District – Dubai

قیمت بلیط: رایگان

22. موزه آینده دبی (Museum of the Future)

موزه آینده یکی از شاهکارهای معماری در دبی است که در سال 2022 در بزرگراه شیخ زاید افتتاح شد. ساختمان این موزه به شکل انگشتری با ارتفاع 77 متر است که روی سطح بیرونی آن اشعار شیخ محمد به طرز بی‌نظیری خطاطی شده است. این جاذبه‌ی گردشگری بخش‌های مختلفی دارد اما یکی از تجربه‌های منحصربه‌فردی که در آن می‌توانید داشته باشید، تجربه‌ی واقعیت مجازی است. با استفاده از تکنولوژی که در این سازه استفاده شده‌، می‌توانید تجربه‌ی حضور در مکان‌هایی مانند جنگل آمازون و دورترین نقاط فضا را داشته باشید. این موارد مثال‌های کمی از عجایب این موزه هستند.

ساعت بازدید: ۱۰ صبح تا ۶ عصر

آدرس: Sheikh Zayed Rd – Trade Centre – Trade Centre 2 – Dubai

هزینه بلیط۱۴۵ درهم امارات

23. دبی پارک اند ریزورت (Dubai Parks and Resorts)

دبی پارک اند ریزورت مجموعه‌ای تفریحی است که چندین تجربه را همزمان در اختیار شما قرار می‌دهد و هیچ محدودیت سنی ندارد. این شهربازی شامل یک هتل 5 ستاره، رستوران، یک پارک آبی و 3 پارک موضوعی است. هر کدام از این بخش‌ها می‌توانند لحظات به‌یاد‌ماندنی را برای شما بسازد. مثلا، پارک موضوعی موشن گیت برای علاقمندان به هالیوود می‌تواند فوق‌العاده لذت‎‌بخش باشد. شهربازی لگولند برای کودکان مثل یک دنیای رویایی است و پارک آبی آن هم برای جوانان می‌تواند لحظات خاطره‌انگیزی را خلق کند.

ساعت بازدیدهر روز از ۱۰ صبح تا ۱۱ شب

آدرس: Sheikh Zayed Rd – Dubai – Dubai Parks and Resorts

قیمت بلیط برای هر بخش متفاوت است.

24. باغ پروانه‌ها دبی (Dubai Butterfly Garden)

باغ پروانه‌ها هم جزو جاهای دیدنی دبی است که در نزدیکی میراکل گاردن قرار دارد. این مجموعه بزرگ‌ترین و کامل‌ترین مکانی است که در آن می‌توانید پروانه‌های مختلف را ببینید. بیش از 15000 پروانه در این مکان نگه‌داری می‌شوند. البته فقط پروانه نیست؛ کل این جاذبه در واقع یک باغ است که حتی قدم‌زدن در آن هم می‌تواند آرامش‌بخش باشد.

ساعت بازدیدهر روز از ۹ صبح تا ۶ عصر

آدرس: Al Barsha South 3, Dubailand Area, Beside Dubai Miracle Garden – Dubai

هزینه بلیط۹۰ درهم امارات

25. موزه توهمات دبی (Museum of Illusions)

موزه توهمات یا موزه ایلوژن یکی از مکان‌های دیدنی دبی است که اگر از آن بازدید کنید، احتمالا تا سال‌ها بعد در مورد آن صحبت خواهید کرد. این موزه با ایجاد خطای دید، تجربیات خاصی را برای گردشگران به وجود می‌آورد. در واقع، با ایجاد تصورات غیرواقعی، می‌تواند شما را تا چندین ساعت سرگرم کند. این موزه 60 اثر هنری این چنینی دارد که از بین آنها می‌توانیم به صندلی توهم، سر داخل بشقاب، جعبه‌ی جادویی و تونل بی‌نهایت اشاره کنیم. این مکان یکی از جاهایی است که می‌توانید در آن عکس‌های خوبی بگیرید. جالب‌تر اینکه، خود این مکان عکاس‌های حرفه‌ای دارد که برای عکس‌هایتان ایده می‌دهند و عکس‌های خوبی را از شما می‌گیرند.

ساعت کاریجمعه تا یکشنبه۱۰ صبح تا ۱۰ شب و دوشنبه تا پنجشنبه و تعطیلات۱۰ صبح تا ۱۱ شب

آدرس: Al Seef – Dubai Creek – Al Seef St – Al Hamriya – Dubai

هزینه بلیطبزرگسالان: 67 درهم

26. پارک آبی آکوا ونچر (Aquaventure Water Park)

پارک‌های آبی به خصوص در فصل تابستان از پرطرفدارترین مکان‌های دیدنی دبی به حساب ‌می‌آیند. در هوای گرم دبی، وقت‌گذراندن در پارک‌های آبی بهترین شکل فرار از گرماست. پارک‌های آبی این شهر هم آنقدر کامل و خاص هستند که لحظات‌تان را دل‌چسب‌تر می‌کنند. یکی از این پارک‌ها، آکوا ونچر در هتل آتلانتیس پالم است که انواع تفریحات آبی را دارد. این جاذبه‌ی تفریحی بیش از 100 سرسره دارد که یکی از آنها رکورد بلندترین سرسره در خاورمیانه و اروپا را دارد. امکانات این مجموعه برای کودکان هم کاملا امن و بی‌خطر هستند.

ساعت بازدید: از شنبه تا چهارشنبه۸ صبح تا ۱۰ شب و پنجشنبه و جمعه۱ ظهر تا ۷ عصر

آدرس: Atlantis The Palm – Crescent Rd – Dubai 

هزینه بلیط۳۵۵ درهم

27. سافاری کویر (Desert Safari)

سافاری کویر هم مخصوص عاشقان کویر و البته آفرود است. اگر از آن دسته از افراد هستید که دوست دارید با لندکروز کویرنوردی کنید و هیجان این نوع فعالیت‌های تفریحی را تجربه کنید، این مورد برای شماست. می‌توانید در بیابان‌های دبی، ماشین آفرودی خودتان را برای چندین ساعت اجاره کنید. بعد از تاریک‌شدن هوا هم می‌توانید از باربیکیو و کباب عربی به همراه موزیک و رقص عربی لذت ببرید و خستگی در کنید. این تفریح مناسب فصل زمستان است که در طول روز گرمای هوا آزاردهنده نیست اما در شب هوا سرد می‌شود و می‌توانید اطراف آتش کیف کنید.

ساعات بازدید: از 5 تا 9 صبح و 3 بعد از ظهر تا 8:30 شب

آدرس: بیابان القدره

هزینه ورودی: از 100 تا 950 درهم (بسته به موارد انتخابی)

28. آکواریوم دبی (Dubai Aquarium and Water Zoo)

آکواریوم دبی هم یکی از محبوب‌ترین جاهای گردشگری دبی است که تجربه‌های کم‌نظیری را به خصوص در اختیار کودکان قرار می‌دهد. این آکواریوم و باغ وحش زیر آب در دبی مال قرار دارد. از فعالیت‌های این مجموعه می‌توانیم به تجربه غواصی، شنا، غذادادن به سفره‌ماهی‌ها، دیدن پنگوئن‌ها و کروکودیل‌ها، ملاقات با سمورهای آبی و دیدن کوسه‌ها اشاره کنیم. حتی امکان برگزاری جشن تولد و مراسم‌های دیگر برای کودکان در این مکان وجود دارد.

ساعت کاری: ۱۰ صبح تا ۱۰ شب

آدرس: Dubai Mall

قیمت بلیط : ۲۹۹ درهم امارات

29. موزه قهوه دبی (Coffee Museum)

موزه قهوه دبی مکانی برای عاشقان قهوه است. در این موزه می‌توانید انواع وسایل در مورد دم‌کردن قهوه را ببینید. اگر بخواهید قهوه‌های خاص را بنوشید، می‌توانید به کافه این مجموعه سر بزنید و از یک فنجان قهوه دل‌چسب لذت ببرید. قسمت دیگری هم در این موزه وجود دارد که می‌توانید از آنجا وسایل مربوط به درست‌کردن قهوه و انواع مختلف قهوه را بخرید و با خودتان ببرید. همانطور که احتمالا می‌دانید، قهوه عربی یکی از سوغاتی‌های معروف امارات به حساب می‌آید.

ساعت بازدید: از ساعت 9 صبح تا 5 عصر

آدرس: Historical Neighborhood, Bastakiya, Villa 44 – Al Hisn St – Al Fahidi – Dubai 

قیمت بلیط: رایگان

30. بازار طلا (Gold Souk)

گشت‌وگذار در بازار طلای امارات هم احتمالا یکی از تجربیاتی است که هرگز آن را فراموش نخواهید کرد. در این بازارها که در بخش قدیمی شهر قرار دارند، هر چیزی که فکرش را بکنید از جنس طلا وجود دارد. کفش، شمشیر، لباس، تاج و موارد عجیب و غریب دیگری که در این بازارها وجود دارند را احتمالا در هیچ کجای جهان نخواهید دید. اما پیشنهاد می‌کنیم تا می‌توانید از امارات طلا بخرید چراکه طلای امارات هیچ مالیات و اجرتی ندارد!

ساعت کاریشنبه تا پنجشنبه۱۰ صبح تا ۱۰ شب و جمعه: ۴ عصر تا ده شب

آدرس: Deira – Al Ras – Dubai Gold Souk

قیمت بلیطرایگان

قیمت مکان‌های دیدنی دبی

در این قسمت، قیمت جاهای دیدنی دبی را به صورت جدول برای شما آورده‌ایم که بتوانید برای هزینه‌های سفرتان به دبی برنامه‌ریزی خوبی داشته باشید:

جدول قیمت مکان‌های دیدنی دبی
برج خلیفه149 درهم
دبی مالرایگان
اسکی دبی210 درهم
فواره‌های رقصان65 درهم
قاب دبی50 درهم
دهکده جهانی20 درهم
باغ معجزه دبی55 درهم
سیاره سبز دبی140 درهم
خیابان السرکالرایگان
دبی کریکرایگان
اپرای دبیمتغیر
گاردن گلو دبی70 درهم
پارک سافاری55 درهم
شهربازی IMG725 درهم
ساحل کایت دبیرایگان
برج العربرایگان
خانه شیخ سعید آل مکتوم15 درهم
مسجد جمیرارایگان
اسکای دایو دبی1200 درهم
موزه اتحاد دبی25 درهم
موزه سکه دبیرایگان
موزه آینده دبی145 درهم
مجتمع دبی پارک اند ریزورتمتغیر
باغ پروانه‌ها دبی90 درهم
موزه توهمات دبی65 درهم
پارک آبی آکواونچر355 درهم
سافاری کویراز 100 تا 950 درهم
آکواریوم دبی و باغ وحش زیر آب299 درهم
موزه قهوه دبیرایگان
بازار طلارایگان

آخرین نکته

در قسمت‌های بالا، در مورد بهترین مکان‌های دیدنی دبی به همراه آدرس و هزینه‌ی ورودی صحبت کردیم. اما نکته‌ای که باید برای بازدید از این مکان‌ها مدنظر داشته باشید، این است که هزینه‌ی حمل‌ونقل در شهر دبی بسیار بالاست و اگر ندانید چطور آنها را کاهش دهید، احتمالا پول زیادی از دست خواهید داد. برای کم‌کردن هزینه‌ها، بهتر است تا جای ممکن از تاکسی‌ها استفاده نکنید و به جای آن از ماشین کرایه‌ای و مترو استفاده کنید. بیشتر مواردی که در بالا معرفی کردیم، درست در کنار ایستگاه‌های مترو قرار دارند و هیچ زحمتی برای رسیدن به آنها نخواهید داشت. برای دریافت جزییات این موارد، توصیه می‌کنیم مطالب مربوط به اجاره ماشین در دبی و نقشه مترو دبی به فارسی را در وبسایت دبی پراپ بخوانید.

پیام بگذارید