Omid ۱۸ مرداد ۱۴۰۳ 0 نظر

با اقامت دبی کجا میشه رفت؟

شوکه خواهید شد اگر بدانید مزایای داشتن اقامت امارات به داخل مرزهای این کشور محدود نمی‌شود. اگر سوال شما هم این است که «با اقامت دبی کجا میشه رفت؟»، بگذارید این مطلب مفصل را با یک تجربه‌ی شخصی نسبتا عجیب و جالب شروع کنیم. در مورد این موضوع باید بگویم که چشم‌بسته اقامت امارات را گرفتم اما وقتی متوجه شدم که همین اقامت چه اعتباری برای سفرهای بدون ویزا به من می‌دهد، سر از پا نمی‌شناختم. این حس را داشتم که دستاورد بزرگی دارم. انگار رفته بودم جواهرات الماس بگیرم و همراه آن چند قطعه طلا هم به طور غیرمنتظره‌ای هدیه گرفته بودم. حتی کشور رویاهایم یعنی سنگاپور هم جزو همین مقاصد بدون ویزا بود. در ادامه، تمام جزییات را در رابطه با این موضوع بررسی خواهیم کرد.

ارزش پاسپورت امارات

بگذارید همین اول کار تکلیف‌مان را با کلمات مشخص کنیم. اقامت دبی با شهروندی دبی کاملا متفاوت است. منطور از شهروندی دبی، داشتن تابعیت امارات متحده عربی یا همان پاسپورت این کشور است. شهروندان امارات امتیازات ویژه‌ای را نسبت به کسانی که فقط مقیم هستند، دارند. حالا که بحث سفر است، باید بگوییم افراد دارای تابعیت اماراتی می‌توانند به 179 کشور بدون نیاز به ویزا سفر کنند. جدول زیر بعضی از کشورهای بدون ویزا را برای افراد اماراتی نشان می‌دهد (این موضوع شامل افراد مقیم امارات نمی‌شود):

جدول کشورهای بدون ویزا با پاسپورت امارات
مصرآرژانتینچینمونته نگروبحریننائوروآروبا
سنگالبرزیلاندونزیآلبانیکویتجزایر کوککوبا
سودانشیلیقزاقستانبلغارستانسوریهکیریباتیباربادوس
جمهوری آفریقای مرکزیکاستاریکامالزیسوئدارمنستانپلینزی فرانسهجمهوری دومینیکن
مراکشمکزیکفیلیپینپرتغالگرجستانتونگاکراکو
تونسپروتایلندنروژلبنانفیجیگرانادا
مالیاروگوئهسنگاپورهلندعربستانوانوتوسنت لوسیا
بوتسواناکلمبیاقرقیزستاناتریشاردنجزایر سلیمانسنت وینستن
چاداکوادورهنگ کنگقبرسقطرکالدونیای نودومنیکا
سیشلزپانامابرونئیفرانسهعماننیئوسنت مارتن

آیا دبی پاسپورت می‌دهد؟

خیر، گرفتن پاسپورت امارات یکی از دست‌نیافتنی‌ترین مواردی است که می‌توانید به آن فکر کنید. تابعیت امارات حتی از طریق ازدواج با یک فرد اماراتی هم به یک شخص خارجی داده نمی‌شود. اما خبر خوب این که، اقامت این کشور هم به خودی خود مزایایی را برای‌تان به همراه دارد که هیچ کشور دیگری ندارد. برای دانستن تمام این موارد توصیه می‌کنیم راهنمای کامل زندگی در دبی را بخوانید. اما بیایید در قسمت‌های بعدی ببینیم با ویزای امارات به کدام کشورها می‌توان رفت؟

با اقامت امارات به کدام کشورها می‌توان سفر کرد؟

وقتی مقیم دبی شدید، این اجازه را پیدا می‌کنید که به تعدادی از کشورها سفر بدون ویزا یا با ویزای آنلاین داشته باشید. اگر چه برای بیشتر کشورهای اروپایی یا آمریکا و کانادا به ویزا نیاز خواهید داشت، اما باز هم با اقامت دبی گرفتن ویزا برایتان بسیار آسان خواهد بود. پس در این قسمت، سفر بدون ویزا برای ایرانیان مقیم امارات را بررسی می‌کنیم:

  1. مالدیو
  2. اردن
  3. گرجستان
  4. جزایر سیشل
  5. ارمنستان
  6. بحرین
  7. کویت
  8. قطر
  9. آنتیگوا
  10. شیلی
  11. لبنان
  12. آذربایجان
  13. برونئی
  14. قزاقستان
  15. عمان
  16. عربستان
  17. مالزی
  18. مراکش
  19. سنگاپور
  20. فیلیپین
  21. یمن
  22. آفریقای جنوبی
  23. فیجی
  24. جزایر کوک
  25. ترکیه

6 شرط سفر به کشورهای دیگر با اقامت امارات

برای این که مشکلی در رابطه با سفر بدون ویزا با اقامت دبی نداشته باشید، باید نکات زیر را در نظر بگیرید:

  1. باید مطمئن شوید که اقامت شما در امارات دارای اعتبار است.
  2. لطفا قبل از سفر، دوباره شرایط ویزا را بررسی کنید چراکه ممکن است شرایط و قوانین تغییر کنند.
  3. محدودیت زمانی را برای سفر بدون ویزا از قبل بدانید.
  4. شاید طی سفرتان مجبور شوید به کشورهای دیگری هم بروید. پس اطمینان حاصل کنید که ویزای لازم را دارید.
  5. هزینه‌های سفر به کشوری که می‌خواهید بروید مانند هزینه‌های ویزا، بلیط هواپیما، هتل و مخارج روزانه را از قبل بدانید.
  6. باید به شرایط امنیتی در کشور مورد نظر توجه کنید و از قبل راهنمایی بگیرید.

از چه طریقی می‌توان اقامت دبی را گرفت؟

در این مورد، باید بگوییم که در چند سال اخیر تعداد راه‌های گرفتن اقامت دبی کم‌تر شده است اما جای نگرانی نیست. روش‌های موجود هم خیلی سخت نیستند. راه‌هایی که می‌توانید مقیم امارات شوید را در ادامه می‌توانید ببینید:

اقامت امارات با سرمایه‌گذاری ملکی: اقامت دبی از طریق خرید ملک یکی از راه‌هایی است که می‌توانید مقیم این شهر شوید و از مزایای بینظیرش بهره‌مند شوید. طبق این روش، می‌توانید با خرید خانه در امارات با مبلغ حداقل 750,000 درهم برای اقامت 2 ساله، 5 ساله و 10 ساله اقدام کنید.

اقامت امارات با ثبت شرکت: اخذ اقامت دبی از طریق ثبت شرکت به هزینه‌ی کمتری نسبت به مورد قبلی نیاز دارد. طبق این روش، می‌توانید با داشتن فعالیت تجاری در دبی اقامت 2 ساله‌ی آن را بگیرید.

سخن پایانی در مورد سفر بدون ویزا با اقامت دبی

در قسمت‌های بالا به سوال «با اقامت دبی کجا میشه رفت؟» پاسخ دادیم. زمانی که مقیم دبی باشید، می‌توانید به راحتی و بدون نیاز به ویزا به کشورهایی مانند قطر، بحرین، کویت، مالدیو، جزایر سیشل و بسیاری از کشورهای دیگر سفر کنید. حتی این اقامت امتیاز ویژه‌ای هم در رابطه با کشورهایی که در این لیست نیستند دارد؛ اقامت دبی سبب می‌شود بتوانید ویزای آمریکا، کانادا و کشورهای اروپایی را بسیار آسان‌تر بگیرید. برای خرید ملک در دبی و گرفتن اقامت امارات از این طریق، می‌توانید اطلاعات کامل را در وبسایت دبی پراپ دریافت و گزینه‌های ملکی موجود را به همراه قیمت‌ها و شرایط اقساط بررسی کنید.

پیام بگذارید