Location: منطقه مینا راشد

آنچه باید در مورد این منطقه بدانید

خرید ملک در منطقه مینا راشد

وقتی برای اولین بار وارد منطقه مینا راشد دبی شدم، چیزی توجهم را جلب کرد. دریا رنگ آبی گرمی داشت با نور آفتابی که روی آن در حال درخشش بود. کمی آن طرف‌تر، کشتی‌ها و قایق‌های سفید دیده می‌شدند که در نزدیکی اسکله پهلو گرفته بودند. باشگاه قایق‌رانی، هتل‌های شناور، خانه‌های روی آب، مراکز خرید لوکس و خانه‌های مجلل کم‌طبقه هم بود. ماشین‌های گران‌قیمت رنگارنگ و خانم‌هایی که با کیسه‌های خرید در دستشان از کنارم می‌گذشتند. همه چیز حس و حال تفریحی مجللی را داشت که انگار مخصوص خود آن منطقه بود. از رستوران‌ها بوی غذا می‌آمد و صدای موسیقی شادی شنیده می‌شد.

به خودم آمدم دیدم در کنار دریا ایستاده‌ام و دارم به آینده‌ی این منطقه فکر می‌کنم. چند دقیقه پیش، داستان مینا راشد را شنیده بودم. گویا بندرگاهی برای تجارت محلی بوده که در سال 1960 با ورود یک کشتی انگلیسی به نام Sirdhana جان تازه‌ای گرفته و به یکی از مهم‌ترین مناطق بندری خاورمیانه تبدیل شده است. مهم‌تر از آن، حالا غول ساختمان‌سازی دبی یعنی شرکت اعمار ساخت و ساز این منطقه را به عهده گرفته تا آن را به موناکوی دوم تبدیل کند. بله، چیزی که در قسمت قبل گفتم، تصورات من از آینده‌ی نزدیک مینا راشد بود که قرار است جز به جز اتفاق بیفتند!

نکته‌ی مهمی که در رابطه با ارزش سرمایه‌گذاری این منطقه وجود دارد، این است که ورود آن کشتی معروف، تولد اول این منطقه بوده و از وقتی که اعمار ساخت آن را شروع کرده، در حال تولد دوباره است. این یعنی، مینا راشد هنوز تبدیل به موناکوی دوم دبی نشده اما شما این شانس را دارید که در خلق دوباره‌ی آن سهیم باشید. یعنی املاک آن را در ارزان‌ترین حالت ممکن بخرید و در چند سال آینده شاهد سودهای چندبرابری باشید. در ادامه، جزییات خرید ملک در مینا راشد را بررسی می‌کنیم.

نگاهی عمیق‌تر به منطقه مینا راشد دبی

منطقه مینا راشد (به انگلیسی: Mina Rashid یا Rashid Yachts and Marina) در حال حاضر داغ‌ترین و پررونق‌ترین بازار خانه‌های کنار آب را دارد. اولین چیزی که باید در مورد منطقه مینا راشد بدانید، این است که شرکت اعمار دبی در حال ساخت آن است. این شرکت همان سازنده‌ی معروف مناطق دبی مارینا، منطقه برج خلیفه، دبی کریک هاربر و دبی هیلز استیت است. ویژگی‌های خاص این منطقه را در ادامه می‌توانید ببینید:

  • مینا راشد که به راشد یات اند مارینا هم معروف است، بزرگ‌ترین منطقه‌ی ساحلی در کنار دریای واقعی است.
  • مینا راشد حتی از منطقه دبی مارینا هم بزرگ‌تر است.
  • مینا راشد در حال حاضر مقرون‌به‌صرفه‌ترین املاک در حال ساخت ساحلی را دارد.
  • این منطقه لوکیشن استراتژِیکی دارد که هم به منطقه‌ی تاریخی دبی و هم به بخش مدرن شهر دسترسی دارد.
  • مینا راشد به منطقه جمیرا و جزیره فوق لوکس جمیرا بی، که یکی از لوکس‌ترین و معروف‌ترین مناطق است، نزدیک است.
  • خانه‌ی قدیمی پدر شیخ راشد که به موزه‌ی شندغه معروف شده، در مقابل این منطقه قرار دارد.
  • هتل شناور ملکه الیزابت دوم در این منطقه است.
  • مینا راشد تا به حال 14 بار برنده‌ی جایزه‌ی بهترین بندرگاه کروزی دنیا شده است.
  • این منطقه ساختمان‌های کم‌طبقه دارد.

در قسمت‎های بعد توضیح خواهیم داد که چطور این ویژگی‌ها باعث می‌شوند منطقه مینا راشد ارزش سرمایه‌گذاری بالایی داشته باشد.

چه چیزی مینا راشد را تا این حد ارزشمند می‌کند؟

در این قسمت، بیایید کمی عمیق‌تر شویم و ببینیم که خرید ملک در مینا راشد چرا تا این حد ارزش‌مند است و یک فرصت طلایی برای خریداران خانه و سرمایه‌گذاران ملکی به حساب می‌آید:

زندگی به سبک موناکو در منطقه‌ای توریستی!

به گفته‌ی شرکت سازنده یعنی اعمار، منطقه مینا راشد قرار است شبیه به دبی مارینا باشد اما بزرگ‌تر. این یعنی، مینا راشد قرار است طراحی‌ای شبیه به موناکو داشته باشد؛ مکانی ساحلی و با تجمل زیاد که در آن می‌توانید از زندگی در کنار دریای واقعی، کشتی‌ها و قایق‌های تفریحی لذت ببرید. امکانات خرید فوق لوکس، باشگاه قایق‌رانی، هتل‌های شناور و رستوران‌ها و فروشگاه‌های شیک را هم می‌توانید به این موارد اضافه کنید. تمام این موارد نشان می‌دهند که مینا راشد یک منطقه‌ی توریستی پرطرفدار خواهد بود. سرمایه‌گذاری در یک منطقه‌ی توریستی به طور قطع بازده فوق‌العاده‌ای خواهد داشت!

املاک مینا راشد در کنار دریای واقعی قرار دارند

در دبی، معمولا پروژه‌های در حال ساختی که در کنار آب قرار دارند، افزایش قیمت بیشتری را تجربه می‌کنند و برای سرمایه‌گذاری بیشتر توصیه می‌شوند. حتی از املاکی که در کنار آب‌های مصنوعی قرار دارند هم می‌توانید همین انتظار را داشته باشید. خبر خوب این که منطقه مینا راشد در کنار دریای واقعی در حال ساخت است. این یعنی، سود قابل انتظار در این منطقه بسیار بیشتر از مناطق دیگر است.

اسم اعمار به تنهایی خیال‌تان را راحت می‌کند!

هر پروژه‌ای که اسم اعمار را دارد، بدون اغراق می‌تواند انتخاب درستی برای خرید ملک در دبی باشد. دلیل این موضوع این است که شرکت اعمار دبی تنها سازنده‌ای است که نه فقط یک پروژه‌ی ساختمانی، بلکه کل آن منطقه را می‎‌سازد و با این کار تضمین می‌کند ملک شما در آینده‌ای نزدیک می‌تواند ارزش بینظیری پیدا کند. این کمپانی تا به حال 16 شهرک را در دبی ساخته و در تمام این موارد امتحانش را پس داده است. توصیه می‌کنیم اطلاعات مربوط به این سازنده را در مطلب لینک‌شده بخوانید.

سود 200% را می‌توانید انتظار داشته باشید!

نکته‌ی قابل توجه دیگری که در رابطه با پروژه‌های اعمار وجود دارد، این است که املاک این شرکت حتی شاهد رشد 200-300 درصدی هم در مناطقی مانند دبی هیلز استیت بوده‌اند. اگر بخواهیم با آمار دقیق صحبت کنیم، منطقه‌ی دبی مارینا که شبیه به منطقه مینا راشد است، در حال حاضر قیمت 5500 درهم در هر فوت مربع را دارد. املاک مینا راشد هم به احتمال زیاد بعد از تکمیل حداقل همین قیمت را خواهند داشت.

در حال حاضر، قیمت پروژه‌های مینا راشد حدود 2200 درهم در هر فوت مربع است!

لوکیشن استراتژیک مینا راشد سرمایه‌گذاری را مطمئن‌تر می‌کند!

منطقه مینا راشد یکی از بی‌نظیرترین موقعیت‌ها را در دبی دارد. موقعیت آن طوری است که هم به بخش تاریخی دبی و هم به بخش مدرن شهر دسترسی فوق‌العاده‌ای دارد. به طور مثال، این منطقه به مناطق دیره و بر دبی بسیار نزدیک است که از گذشته تا حال حاضر مرکز تجارت بوده‌اند. از طرفی، هم به منطقه داون تاون دبی که مرکز شهر فعلی است و هم به منطقه دبی کریک هاربر که قرار است مرکز شهر جدید باشد، دسترسی بینظیری دارد. در ادامه، فاصله مینا راشد تا مکان‌های مهم شهر را ببینید:

  • 20 دقیقه تا مرکز شهر دبی
  • 20 دقیقه تا دبی کریک هاربر
  • 15 دقیقه تا دیره
  • 25 دقیقه تا دبی مارینا

با املاک مینا راشد، اقامت طلایی 10 ساله می‌گیرید

طبق قانون اقامت دبی از طریق خرید ملک، برای اقامت 10 ساله باید ملکی به ارزش حداقل 2 میلیون درهم را خریداری کنید. املاک منطقه مینا راشد برای این موضوع واجد شرایط هستند. پس اقامت طلایی 10 ساله را هم می‌توانیم به مزایای سرمایه‌گذاری روی املاک مینا راشد اضافه کنیم.

اما این تمام ماجرا در مورد مینا راشد نیست!

مواردی که در قسمت‌های بالا گفتیم، تمام آن چیزی نیست که خرید املاک منطقه مینا راشد برایتان به همراه خواهد داشت. دلایل زیر هم جزو مواردی هستند که ثابت می‌کنند پروژه‌های موجود در مینا راشد برای خرید آپارتمان در دبی ایده‌آل هستند:

  • به خاطر توریستی بودن این منطقه، بازار اجاره‌ی کوتاه مدت در آن بسیار داغ خواهد بود. به عنوان سرمایه‌گذار، درآمدتان از این موضوع شبی 1000-2000 درهم خواهد بود.
  • به دلیل سبک زندگی خاص این منطقه، ملک‌تان در میان مستاجران بلندمدت هم طرفداران زیادی خواهد داشت؛ به خصوص کسانی که محل کارشان در منطقه دیره است و می‌خواهند در منطقه‌ای ساحلی در نزدیکی محل کارشان زندگی کنند.

قیمت خانه‌های منطقه مینا راشد چقدر است؟

اگر بخواهید قیمت خرید خانه در مینا راشد را به ازای هر فوت مربع بدانید ، باید حدودا 2,200 تا 2,300 درهم را باید برای هر فوت مربع در نظر بگیرید. در ادامه، قیمت واحدهای مختلف جدیدترین پروژه‌ی معرفی شده در این منطقه را بررسی می‌کنیم:

پروژه آپارتمان های اوشین کوو از اعمار

نوع واحد

شروع مساحت

شروع قیمت

1 خوابه

786 فوت مربع

1,760,000 درهم

2 خوابه

1152 فوت مربع

2,500,000 درهم

3 خوابه 1649 فوت مربع

3,440,000 درهم

 

چرا باید دبی پراپ را برای سرمایه‌گذاری انتخاب کنید؟

نکته‌ی مهم دیگری که باید در مورد منطقه مینا راشد بدانید، این است که این منطقه برای خرید ویلا در دبی مناسب نیست چراکه بیشتر املاک آن آپارتمان هستند. در وبسایت دبی پراپ، می‌توانید اطلاعات کاملی را در مورد تمام مناطق دبی و شرکت‌های سازنده بخوانید. بعد از آن، مشاوران مجموعه ما با خدمات زیر راهنمایی تخصصی را در اختیار شما قرار خواهند داد:

  • خرید مستقیم از شرکت‌های سازنده یا مشاور املاک به انتخاب شما
  • مشاوره‌ی بدون کمیسیون (100% رایگان) در تمام مراحل
  • مشاوره‌ی حضوری و آنلاین
  • رزرو سریع ملک در چند دقیقه
  • خدمات اخذ اقامت امارات

 

بنابراین، همین الان قدم‌های بعدی را بردارید.

 

 

 

 

ملک ها را مقایسه کنید

مقایسه (0)