خرید ویلا در دبی + قیمت 2024

خرید ویلا در دبی من را یاد زمانی انداخت که یک دختر نوجوان بودم و قرار شد به عنوان خانه‌ی خانوادگی‌مان یکی را بسازیم. پس یک زمین خالی خریدیم و طراحی خانه را شروع کردیم. به مرور زمان، هر یک از اعضای خانواده ویژگی‌هایی که دوست داشت را به آن طرح اضافه می‌کرد؛ یک سوییت زیرزمینی خاص، آشپزخانه‌ای نیمه‌باز، نرده‌های سفید سنگی و راهروهای نسبتا طولانی با دیوارهای کرم‌رنگ. تمام اعضای خانواده بی‌اندازه از این که قرار بود خانه‌ای طبق شخصیت و افکار خودمان داشته باشیم، خوشحال بودند. همه گوشه‌ی ذهن‌شان به این موضوع فکر می‌کردند که چقدر زندگی در آن خانه‌‌ی رویایی قرار است لذت‌بخش باشد. اما تمام این احساسات فقط مدت کمی دوام داشت و به محض این که ساخت آن خانه تمام شد، ما به دلایلی مجبور شدیم آن را بفروشیم!

تحمل این وضعیت برای منی که آنقدر انتظار کشیده بودم، خیلی سخت بود. اما این موضوع با من ماند و ناراحتی ناشی از آن باعث شد که همیشه بخواهم برای خانه‌‌ی دلخواهم رویاپردازی کنم. وقتی به شهر دبی آمدم و با املاک آن آشنا شدم، فهمیدم محل زندگی‌ جدیدم از این نظر بسیار بهتر و مناسب‌تر است. در واقع دبی به شما این امکان را می‌دهد که حتی نیازی نداشته باشید خانه‌تان را طراحی کنید. تنوع ویلاها و مناطق آنقدر زیاد است که می‌توانید خانه‌‌تان را طبق سلیقه‌تان پیدا کنید.

مثلا، شما ممکن است بخواهید ویلایی ساحلی داشته باشید که سرشار از آرامش است. یا شاید ویلایی در مرکز شهر را ترجیح بدهید که دریاچه‌ی زیبایی از کنارش رد می‌شود. شاید هم خانه‌ی مجللی را در یک جزیره‌ی مصنوعی بخواهید که دورتادورش را آب دریا گرفته است. گزینه‌ی دیگر این است که زندگی مجلل اما الهام‌گرفته از روستا را دوست داشته باشید. دبی برای تمام این موارد گزینه‌ای دارد تا به شما پیشنهاد دهد. در ادامه، تمام موارد مربوط به ویلاهای دبی به علاوه قیمت‌ها و مناطق مختلف را بررسی می‌کنیم.

مزایای خرید ویلا در دبی

در قسمت قبل، به طور مفصل در مورد یکی از بهترین مزایای خرید ویلا در دبی صحبت کردیم. بهتر است این مورد را هم بدانید که اگر قصدتان از خرید خانه در این شهر سرمایه‌گذاری است، خرید آپارتمان در دبی بیشتر به شما توصیه می‌شود اما اگر ویلاها را برای زندگی ترجیح می‌دهید، می‌توانید از مزایای زیر بهره‌مند شوید:

  • با خرید خانه‌ی ویلایی در دبی می‌توانید اقامت امارات را برای خودتان و خانواده‌تان دریافت کنید. ویزای اقامت دبی از طریق خرید ملک 2 ساله، 5 ساله و 10 ساله است.
  • با اقامت از طریق خرید خانه، اجازه‌ی کار و افتتاح حساب بانکی را خواهید داشت.
  • برای ویلاهایی که پیش فروش می‌شوند، شرایط اقساط وجود دارد.
  • هزینه‌ی شارژ سالیانه برای ویلاها از واحدهای آپارتمانی کمتر است.
  • مالکیت ویلا در دبی هیچ مالیاتی ندارد.
  • با زندگی در دبی، از امنیت باورنکردنی و جرم و جنایت پایین لذت خواهید برد.
  • اگر تصمیم دارید خودتان در این شهر تجارت کنید، کسب و کارتان بدون مالیات خواهد بود و فقط برای میزان خاصی از درآمد سالیانه، باید 9% مالیات پرداخت کنید.
  • اگر بخواهید ویلایتان را اجاره دهید، منبع درآمد فوق‌العاده‌ای خواهید داشت.
  • اگر بخواهید ویلاهای دبی را پیش خرید کنید، حداقل تا زمان تحویل 20% به قیمت اضافه می‌شود. برای پروژه‌های بعضی از شرکت‌ها، حتی سود 100% هم دیده می‌شود.
  • خرید خانه در دبی می‌تواند از بی‌ارزش‌تر شدن پول‌تان در ایران جلوگیری کند.

*یکی از بهترین مزایا هم این است که با پیش خرید ویلا در دبی می‌توانید بعضی از ویژگی‌های دلخواه‌‌تان را به شرکت سازنده بگویید تا آنها را به خانه‌ی شما اضافه کند.

معایب خرید ویلا در بی

از معایب خرید ویلا در دبی شاید بتوان به موضوع پاسپورت امارات اشاره کرد که به هیچ وجه به سرمایه‌گذاران و مقیمان خارجی داده نمی‌شود. اما اقامت امارات از طریق خرید ملک در دبی به صورت مادام‌العمر قابل تمدید است. البته این موضوع را هم در نظر داشته باشید که اگر ملک‌تان را بفروشید، اقامت‌تان باطل می‌شود.

مورد دیگری که باید به آن اشاره کرد، آب و هوای امارات است. افرادی که زندگی در هوای معتدل یا سرد را ترجیح می‌دهند، ممکن است آب و هوای گرم و مرطوب امارات را دوست نداشته باشند اما به دلیل تکنولوژی پیشرفته و زیرساخت‌های مدرن کشور امارات، هوای گرم آن زیاد احساس نمی‌شود.

راهنمای خرید ویلا در دبی

خرید ویلا در دبی شرایط خاصی ندارد اما باید این نکته را بدانید که برای خرید خانه در دبی به صورت کلی چند نوع مالکیت مختلف وجود دارد که در ادامه هرکدام را معرفی و بررسی می‌کنیم:

  • مالکیت GCC: این نوع مالکیت فقط و فقط مخصوص خریداران اماراتی و عرب حاشیه‌ی خلیج فارس است. در واقع، در بعضی از مناطق دبی فقط این افراد اجازه‌ی خرید ملک و سرمایه‌گذاری را دارند و افراد ایرانی و خریداران کشورهای غیرعرب نمی‌توانند مالک باشند. منطقه‌ی البرشا یکی از همین مناطق است.
  • مالکیت آزاد (Freehold): از طرف دیگر، مناطقی هم وجود دارد که در آن‌ها افراد خارجی (از جمله ایرانی‌ها) اجازه‌ی خرید ملک را دارند. مالکیت خانه در این مناطق آزاد، 100%، همیشگی و قابل به‌ارث‌رسیدن است. تمام املاک وبسایت دبی پراپ جزو همین دسته هستند.
  • مالکیت 99 ساله (Leasehold): بعضی از مناطق دبی، مالکیت 99 ساله یا اجاره‌ای دارند. اگر در این مناطق ویلا بخرید، فقط برای 99 سال مالک آن خواهید بود و بعد از این مدت، ملک‌تان به دولت بازمی‌گردد. بعضی از سرمایه‌گذاران املاک این دسته را به دلیل قیمت پایین‌تر انتخاب می‌کنند چراکه می‌توانند با همان میزان اجاره‌ی املاک فری‌هولد، آن را اجاره دهند و سود کنند!

بهترین مناطق برای خرید ویلا در دبی

در قسمت‌های بالا اشاره کردیم که یکی از خوبی‌های خرید ویلا در دبی این است که طبق تصویری که از سبک زندگی دلخواه‌تان در ذهن‌تان دارید، می‌توانید مناطقی را پیدا کنید که آن را در اختیار شما قرار می‌دهند. به همین خاطر، قصد داریم در ادامه مناطق مختلف را برای خرید ویلای ارزان در دبی، ویلا ساحلی در دبی و ویلاهای لوکس در دبی به شما معرفی کنیم:

منطقه دبی لند؛ شامل ویلاهایی آرام و با قیمت مناسب در حومه شهر!

منطقه دبی لند یکی از مناطق پرطرفدار در حومه‌ی شهر دبی است که در آن می‌توانید خانه‌های ویلایی مقرون‌به‌صرفه‌ای را پیدا کنید. دبی لند به سرعت در حال رشد است و امکانات مختلفی مانند مرکز خرید، پارک‌های موضوعی، امکانات ورزشی و تفریحی دارد. ویلاهای شوبا رزرو از شرکت شوبا دبی جزو ویلاهای لوکس دبی هستند که در این منطقه قرار دارند.

منطقه پالم جمیرا؛ شامل ویلاهای لوکس در دبی با سبک زندگی جزیره‌ای!

منطقه پالم جمیرا همان جزیره‌ی مصنوعی دبی است که به شکل درخت نخل ساخته شده است و ساخت شرکت مشهور نخیل است. روی شاخه‌های این نخل بزرگ، ویلاهای لوکس و فوق لوکسی قرار دارد که دورتادورشان را آب‌های درخشان خلیج فارس گرفته است. ساکنان بعضی از این ویلاها به ساحل خصوصی دسترسی دارند. سبک زندگی جزیره‌ای این منطقه در تمام دنیا نظیر ندارد و همین موضوع افراد مشهور از تمام نقاط جهان را برای خرید خانه در دبی به این قسمت شهر کشانده است. خرید ویلا در پالم جمیرا بهترین ویوهای شهر را برای شما به ارمغان می‌آورد.

شهرک محمد بن راشد؛ شامل ویلاهای فوق لوکس در مرکز شهر!

شهرک محمد بن راشد یکی از بهترین مناطق برای خرید ملک در دبی است. تصور کنید صاحب یک ویلای لوکس در این شهر هستید. یک تالاب مصنوعی با آب‌ فیروزه‌ای رنگ از کنار خانه‌تان رد می‌شود و فضای سبز زیادی اطراف خانه‌تان را گرفته است، اما شما دقیقا در قلب شهر هستید!

همین ویژگی‌های خاص محمد بن راشد سیتی باعث شده قیمت ویلاهای آن بالاتر از مکان‌های دیگر شهر باشد.

منطقه جمیرا؛ ویلا ساحلی دبی با سبک زندگی منحصربه‌فرد!

خرید ویلا در منطقه جمیرا دبی آرزوی خیلی از خریداران خانه است. این منطقه که پرستیژ فوق‌العاده‌ای دارد و بیشتر عرب‌نشین است، در امتداد خط ساحلی دبی کشیده شده است. اما باید توجه داشته باشید که این منطقه بیشتر برای افراد اماراتی است و بخش‌های کوچکی از آن مالکیت آزاد برای افراد خارجی دارند.

منطقه اعمار اوسیس؛ زندگی در کنار آب اما در حومه‌ی شهر!

منطقه اعمار اوسیس یکی از جدیدترین مناطق معرفی شده از طرف شرکت اعمار دبی است. این منطقه در حومه‌ی شهر قرار دارد اما به شما این امکان را می‌دهد که در کنار آب زندگی کنید. این منطقه دارای تالاب‌های مصنوعی با آب زیباست که به صورت مارپیچی از کنار خانه‌ها رد می‌شوند. در واقع، این منطقه لذت زندگی در کنار آب را با قیمتی پایین‌تر از خانه‌‌های نزدیک به سواحل طبیعی در اختیار شما قرار می‌دهد.

منطقه داماک لاگون؛ سبک زندگی مدیترانه‌ای اما مقرون‌به‌صرفه!

منطقه داماک لاگون را شرکت داماک دبی ساخته است. جالب است بدانید که این منطقه الهام‌گرفته از شهرهای مدیترانه‌ای است. شما می‌توانید ویلاهای ارزان قیمتی را با طراحی اسپانیایی، ایتالیایی و فرانسوی پیش خرید کنید و از امکاناتی با همین سبک در اطراف خانه‌تان لذت ببرید.

منطقه والی؛ سبک زندگی کشاورزی-روستایی اما مجلل!

منطقه والی هم در حومه‌ی دبی قرار دارد و از سروصداهای مرکز شهر دور است اما موضوع منحصربه‌فردی دارد که خیلی از خریداران خانه ممکن است آن را دوست داشته باشند؛ سبک زندگی روستایی اما مجلل. ویلاهای این منطقه با کیفیتی بینظیر و طراحی شیک ساخته شده‌اند و امکانات درجه یکی را دارند. اگر شما هم جزو این دسته از افراد هستید، خرید ملک در والی برای شما مناسب است.

دبی هیلز استیت؛ ویلایی در میان زمین‌های گلف و پارک!

خرید ملک در دبی هیلز به شما این فرصت را می‌دهد تا در همسایگی زمین‌های گلف و پارک‌های زیبا زندگی کنید اما همچنان در مرکز شهر باشید. این نکته را باید بدانید که ویلاهای دبی هیلز استیت بیشتر در بازار دست دوم موجود هستند و گزینه‌ی پیش خرید ویلا در این منطقه وجود ندارد.

اعمار ساوت؛ دور از مرکز اما ارزشمند برای سرمایه‌گذاری!

خرید ملک در اعمار ساوت می‌تواند هم برای زندگی و هم برای سرمایه‌گذاری ایده‌آل باشد. در این منطقه، ویلاهایی با قیمت مناسب وجود دارند که توسط شرکت اعمار در حال ساخت هستند. اما موضوعی که این منطقه را بسیار ارزشمند می‌کند، وجود فرودگاه بین‌المللی آل مکتوم در آن است که قرار است از فرودگاه فعلی بزرگ‌تر باشد. همین موضوع تا سال 2025 می‌تواند ارزش زیادی را به املاک این منطقه اضافه کند.

مناطق دیگری هم برای خرید ویلا در دبی وجود دارد که در ادامه می‌توانید ببینید:

  • عربیان رنچز 1
  • عربیان رنچز 2
  • عربیان رنچز 3
  • شوبا هارتلند 1
  • شوبا هارتلند 2
  • جمیرا گلف استیت
  • جمیرا ویلج سرکل
  • دبی اسپورت سیتی
  • میردیف
  • دبی آیلندز
  • پالم جبل علی

قیمت ویلا در دبی

قیمت خرید ویلا در دبی به موارد مختلفی مانند منطقه، لوکس بودن، مساحت و موارد دیگر بستگی دارد. اما اگر بخواهیم در مورد طیف قیمتی صحبت کنیم، معمولا قیمت‌ها از 1,500,000 درهم شروع می‌شود و تا 200,000,000  هم در موارد خاص بالا می‌رود. جدول زیر حداقل قیمت ویلاهای دبی را نشان می‌دهد اما در ادامه دسته‌بندی‌های مختلف را هم بررسی می‌کنیم:

شروع قیمت خرید ویلا در دبی به درهم

قیمت خرید ویلای 2 خوابه در دبی

1,500,000 درهم

قیمت خرید ویلای 3 خوابه در دبی

2,000,000 درهم

قیمت خرید ویلای 4 خوابه در دبی

2,500,000 درهم

قیمت خرید ویلای 5 خوابه در دبی

3,500,000 درهم

قیمت خرید ویلای ارزان در دبی

ویلای ارزان قیمت در دبی را می‌توانید در مناطق دور از مرکز شهر مانند داماک هیلز 2 و دبی لند پیدا کنید. معمولا حداقل قیمت ویلا حدود 1,500,000 درهم است.

قیمت ویلا ساحلی دبی

قیمت ویلاهای ساحلی دبی در منطقه پالم جمیرا حدود 15,000,000 درهم است.

قیمت ویلاهای لوکس در دبی

قیمت ویلاهای لوکس در دبی در مناطقی مانند میدان در محمد بن راشد سیتی برای ویلای 3 خوابه حدود 4 میلیون درهم است اما تا حدود 30,000,000 درهم و بیشتر هم بالا می‌رود.

قیمت خرید ویلا در دبی به تومان

به دلیل نوسان سریع قیمت ارز در ایران، نمی‌توانیم قیمت دقیقی برای ویلاهای دبی به تومان بگوییم. برای اینکه در مورد قیمت‌ها به پول ایران بدانید، می‌توانید قیمت‌های بالا را با نرخ درهم در همین لحظه حساب کنید یا با ما تماس بگیرید تا در مورد قیمت‌های مناطق مختلف به طور دقیق برای شما توضیح دهیم.

مراحل خرید ویلا در دبی

اگر بخواهید ملک آماده را از یک شخص دیگر بخرید، باید به یک شرکت کارگذاری املاک مراجعه کنید تا قرارداد ببندید، مبلغ را انتقال دهید و سند را در اداره‌ی اراضی دبی به نام خودتان بزنید. اگر دارید به پیش خرید ویلا در دبی فکر می‌کنید، مراحل خرید کمی متفاوت خواهد بود که در ادامه بررسی می‌کنیم:

  • رزرو ویلا از شرکت سازنده
  • پیش پرداخت (معمولا 20%)
  • امضای SPA (قرارداد خرید و فروش)
  • پرداخت اقساط تا زمان تحویل
  • ثبت سند در اداره‌ی اراضی دبی (DLD)
  • تحویل ملک و کلید

دبی پراپ؛ سایت خرید خانه در دبی

در قسمت‌های بالا به طور مفصل در مورد خرید ویلا در دبی، مزایا، معایب و قیمت‌ها صحبت کردیم. حتی ایده‌هایی را مطرح کردیم که به شما کمک می‌کند راحت‌تر خانه‌ای که دوست دارید را پیدا کنید. ما در وبسایت دبی پراپ، فقط پروژه‌های درجه یک را از برترین سازنده‌های املاک در دبی برای شما لیست کرده‌ایم تا در اقیانوس اطلاعات درست و غلط نیفتید. حتی خدمات متفاوتی را برای مشتریان‌مان در نظر گرفته‌ایم که در ادامه می‌توانید ببینید:

  • همکاری با سازنده‌های درجه یک
  • همکاری با مشاوران املاک رسمی و برتر
  • راهنمایی تخصصی 100% رایگان
  • فرآیند خرید بدون کمیسیون و مستقیم از سازنده
  • فرآیند رزرو آسان

سوالات متداول در مورد خرید خانه ویلایی در دبی

بله، خرید این نوع املاک برای افراد ایرانی و ملیت‌های دیگر کاملا قانونی و آزاد است اما 2 نوع مالکیت مختلف وجود دارد. بسته به منطقه‌ای که در آن خانه می‌خرید، مالکیت ویلا می‌تواند همیشگی باشد یا 99 ساله. شما باید در مورد این مناطق با مشاورتان صحبت کنید.

*تمام مناطقی که در این وبسایت به شما معرفی کرده‌ایم، از نوع مالکیت 100% و مادام‌العمر است. پس از این بابت خیال‌تان راحت خواهد بود.

بله، ویلاها معمولا واجد شرایط اقامت طلایی 10 ساله هستند.

هزینه‌های پنهان خرید خانه در دبی شامل موارد زیر است:

هزینه سند: هزینه‌ ثبت سند معمولا 4% ارزش ملک‌تان است. شما باید این هزینه را به اداره‌ی اراضی دبی یا Dubai Land Department پرداخت کنید.

هزینه خدمات سالیانه: وقتی ملک‌تان را تحویل گرفتید، باید مبلغی را به صورت سالیانه برای خدمات پرداخت کنید. این مبلغ برای مناطق و مساحت‌های مختلف متفاوت است که باید از مشاورتان بپرسید.

گرفتن وام مسکن در دبی برای افراد ایرانی به هیچ وجه ممکن نیست.