Omid ۲۸ تیر ۱۴۰۳ 0 نظر

اقامت دبی از طریق خرید ملک

آن اوایلی که کووید-19 تازه شروع شده بود، برای مدتی ورود ایرانی‌ها و افراد بعضی از کشورهای دیگر به دبی ممنوع شد. در آن زمان، فقط کسانی که قصد خرید خانه در دبی را داشتند، می‌توانستند به دبی بیایند و از این طریق حتی اقامت بگیرند. طبیعتا من هم به دلیل شغلم در بازار املاک دبی، مجبور بودم همیشه در مورد اقامت دبی از طریق خرید ملک به روز باشم تا اطلاعات جدیدی را در اختیار مشتری‌ها قرار بدهم…

در آن زمان، شرایط در تمام کشورها به دلیل بیماری به طرز عجیبی ترسناک و ناامیدکننده شده بود اما من شاهد این بودم که دبی در مدیریت این بحران‌ به طرز شگفت‌انگیزی خوب عمل کرد. همین موضوع خودم را هم به فکر انداخت که بخواهم در هر شرایطی در این شهر بمانم و زندگی کنم تا خیالم از هر بابت راحت باشد. اما موضوع بررسی جدیدترین شرایط اقامت و مراحل آن از طریق خرید خانه مثل جدول ضرب با من ماند. پس آنچه در ادامه خواهید خواند، اطلاعات مفصل، جزئی و جدید است که می‌توانید روی آن حساب کنید!

اخذ اقامت دبی از طریق خرید ملک

هنوز هم بسیاری از افراد فکر می‌کنند اصلا خرید ملک در دبی برای ایرانی‌ها ممکن نیست، چه برسد به این که بتوانند از این طریق اقامت امارات را هم دریافت کنند. در این مورد، باید بگوییم اتفاقا هم سرمایه‌گذاری ملکی در امارات برای ایرانی‌ها امکان‌پذیر است، هم شما این شانس را دارید که از این طریق، اقامت 2 ساله، 5 ساله و یا 10 ساله بگیرید. حتی جالب است بدانید که خریداران ایرانی جزو 10 ملیت برتر در دبی هستند که بیش‌ترین خرید املاک را انجام می‌دهند.

البته باید به این موضوع هم توجه داشته باشید که نه از این طریق و نه از راه‌های دیگر هرگز دستیابی به شهروندی دبی و گرفتن پاسپورت امارات ممکن نیست. در قسمت‌های بعد، به این موضوع می‌پردازیم که چطور به عنوان سرمایه‌گذار ملکی می‌توانید اقامت دبی را بگیرید.

10 مورد از شرایط اخذ اقامت دبی با خرید ملک

اگر بخواهید از طریق خرید آپارتمان در دبی یا خرید ویلا در دبی اقامت بگیرید، باید قبل از آن شرایط را بدانید تا بتوانید در مسیر درستی قدم بردارید. البته درست است که این کار را مشاور املاک‌تان برای شما انجام می‌دهد، اما بهتر است خودتان هم از شرایط اخذ اقامت دبی با خرید ملک اطلاع داشته باشید. بنابراین، در ادامه مروری بر این شرایط خواهیم داشت:

  1. حداقل سرمایه‌ی لازم برای این که از طریق خرید خانه مقیم امارات شوید، 750,000 درهم است.
  2. اقامت امارات فقط از روی املاک مسکونی صادر می‌شود. با سرمایه‌گذاری روی املاک تجاری واجد شرایط نمی‌شوید.
  3. برای دریافت ویزای اقامت، قیمتی که داخل سند مالکیت نوشته شده است، اهمیت دارد نه ارزش فعلی ملک‌تان.
  4. زمانی که برای ویزا اقدام می‌کنید، باید حتما 50% ملک‌تان آماده شده باشد.
  5. طبق قانون جدید، با خرید اقساطی ملک در دبی هم برای اقامت واجد شرابط خواهید بود.
  6. تا زمانی که ملک‌تان را نفروشید، اقامت‌تان قابل تمدید خواهد بود.
  7. ملکی که برای این منظور خریداری می‌کنید، باید حتما در مناطق آزاد یا فری هولد قرار داشته باشد. تمام مناطق دبی که در این وبسایت پوشش داده‌ایم، جزو همین دسته هستند.
  8. با این نوع ویزا، اجازه‌ی کار برای شرکت‌های امارات را خواهید داشت اما برای اینکه تجارت شخصی خودتان را داشته باشید، باید مجوز جدا دریافت کنید.
  9. برای اقامت طلایی 10 ساله، حداقل مبلغی که باید در نظر بگیرید، 2 میلیون درهم است.
  10. اگر مجموع املاکی که دارید، به 2 میلیون درهم و بیشتر برسد، می‌توانید برای اقامت طلایی 10 ساله اقدام کنید.

مدارک لازم برای اخذ اقامت امارات با سرمایه‌گذاری ملکی

تا اینجای کار، احتمالا می‌خواهید در مورد مدارک لازم برای دریافت اقامت دبی از طریق خرید ملک هم بدانید. لیست زیر اطلاعات‌تان را در این زمینه کامل می‌کند:

  • اثبات درآمد کافی
  • 3 عکس به اندازه پاسپورت
  • سند مالکیت
  • اصل پاسپورت
  • پرینت از وضعیت ویزای فعلی
  • گواهی عدم سو پیشینه
  • بیمه سلامت پزشکی
  • گواهی ازدواج در صورتی که یک زوج سرمایه‌گذاری مشترک انجام دهند

مدارک بالا باید به صورت ترجمه‌شده از ایران باشند یا این که در سفارت ایران در امارات کارهای مربوط به ترجمه انجام شود.

مراحل دریافت اقامت امارات با خرید املاک

بعد از این که ملک موردنظر را انتخاب کردید و خرید انجام شد، نوبت به گرفتن ویزای اقامت می‌رسد. این موضوع بسیار ساده است و زمان زیادی هم نمی‌برد به شرط این که با کمک یک فرد کاربلد انجام شود. این کار در 3 مرحله انجام می‌شود که می‌توانید همه را با کمک مشاورتان انجام دهید. در ادامه این مراحل را بررسی می‌کنیم:

1. ارسال درخواست به اداره اراضی دبی (DLD)

در این مرحله، باید به دپارتمان زمین دبی که به آن اداره‌ی اراضی یا Dubai Land Department هم گفته می‌شود، مراجعه کنید تا بتوانید برای ویزا درخواست کنید. این سازمان در منطقه دیره قرار دارد که بعد از مراجعه به آن، باید مدارک زیر را ارائه دهید:

  • سند اولیه (برای املاک در حال ساخت) یا سند اصلی (برای املاک آماده)
  • اصل گذرنامه
  • پرینت صفحه وضعیت ویزا
  • عکس متقاضیان ویزا در اندازه عکس پاسپورت

بعد از تمام شدن این مرحله، مدرکی به عنوان تاییدیه دریافت می‌کنید که می‌توانید با استفاده از آن، به مرحله‌ی بعد بروید.

2. ارائه تاییدیه DLD به ستاد پلیس

پس از انجام مرحله‌ی اول، نوبت به دریافت نامه‌ی حسن اخلاق می‌رسد که در واقع همان عدم سو پیشینه‌ی کیفری است. این موضوع برای این انجام می‌شود که دولت امارات بداند وجود افراد جدید، امنیت کشور را تهدید نمی‌کند. مدارک مورد نیاز برای دریافت این نامه، کپی پاسپورت و همان تاییدیه‌ای است که در قسمت اول در موردش صحبت کردیم. برای دریافت این نامه، باید مبلغ 220 درهم پرداخت کنید و 2 روز صبر کنید تا صادر شود.

3. تکمیل درخواست در دپارتمان DLD

در این مرحله، باید درخواست‌تان برای اقامت را کامل کنید. برای این کار، مدارکی که در دست‌تان را دارید را به دپارتمان زمین دبی ارائه می‌دهید. پس از انجام تمام این موارد، اقامت برای خودتان و خانواده‌تان صادر می‌شود و کل این فرآیند در حدود 20 روز انجام می‌شود.

هزینه‌های اقامت دبی با خرید ملک

اقامت دبی از طریق خرید ملک انواع مختلفی دارد. این یعنی، هر سرمایه‌گذار و خریدار خانه نسبت به مبلغ سرمایه‌گذاری، ویزا با مهلت مشخصی را دریافت می‌کند که البته تمام آنها تا زمانی که ملک‌تان را نفروشید، به صورت مادام‌العمر قابل تمدید هستند. در هر 3 موردی که در ادامه خواهید دید، اجازه‌ی کار، دریافت گواهینامه، افتتاح حساب بانکی و غیره را خواهید داشت. در ادامه، موارد مربوط به هر یک را بررسی می‌کنیم:

اقامت 2 ساله امارات با خرید املاک

این نوع ویزا، حداقل مبلغ سرمایه‌گذاری را دارد که 750,000 درهم است. شما با خرید ملکی به ارزش 750,000 درهم، می‌توانید ویزای 2 ساله را برای خودتان و خانواده‌تان بگیرید. اگر روی املاک قسطی سرمایه‌گذاری کنید، این هزینه طی چند سال قابل پرداخت است.

طبق قانون، با این ویزا نمی‌توانید بیشتر از 6 ماه خارج از امارات باشید. اگر نمی‌خواهید خودتان در دبی زندگی کنید، باید قبل از گذشت 6 ماه، حداقل سفر یک روزه‌ای به دبی داشته باشید تا مشکلی برای اقامت‌تان پیش نیاید.

اقامت 5 ساله امارات با خرید املاک

برای دریافت اقامت 5 ساله دبی از طریق خرید ملک، باید خانه‌ای به ارزش 1 میلیون درهم خریداری کنید. با داشتن این ویزا مانند مورد قبلی، می‌توانید اسپانسر خانواده‌تان شوید و برای آنها هم اقامت بگیرید.

قانون 6 ماه برای این نوع ویزا هم وجود دارد. نباید بیشتر از 6 ماه خارج از دبی باشید.

اقامت طلایی 10 ساله امارات

شرایط اقامت طلایی یا همان ویزای 10 ساله کمی با دو ویزای قبلی متفاوت است. در واقع، داشتن این ویزا مزایای بیشتری را در اختیارتان قرار می‌دهد. فقط با مبلغ 2 میلیون درهم، برای گلدن ویزا یا همان ویزای 10 ساله واجد شرایط می‌شوید. تمام مزایای اقمت‌های 2 ساله و 5 ساله را هم خواهید داشت به علاوه‌ی این که حتی اگر بیشتر از 6 ماه خارج از امارات باشید، اقامت‌تان باطل نمی‌شود!

شرایط جدید اقامت دبی

طبق قانون قدیم امارات، برای دریافت اقامت دبی با خرید ملک باید حتما یک ملک مسکونی آماده می‌خریدید و تمام مبلغ را یکجا پرداخت می‌کردید تا واجد شرایط شوید. حتی مبلغ سرمایه‌گذاری برای ویزای طلایی 10 میلیون درهم بود. موارد زیر مربوط به جدیدترین قوانین است:

  • طبق قوانین جدید، از روی املاک در حال ساخت و با شرایط اقساط هم می‌توانید اقامت بگیرید.
  • هیچ ویزای اقامتی با عنوان 6 ماهه و 3 ساله در دبی وجود ندارد. در حال حاضر، ویزاهای موجود از طریق خرید خانه، فقط همان مواردی هستند که در قسمت قبل بررسی کردیم.
  • در هر 3 نوع ویزا هر موقع که بخواهید، اجازه‌ی فروش ملک‌تان را دارید. فقط باید توجه داشته باشید که اگر دیگر آن ملک را نداشته باشید، اقامت‌تان هم باطل می‌شود.
  • امکان دریافت شهروندی امارات و پاسپورت این کشور به هیچ وجه وجود ندارد. (حتی در صورت ازدواج با یک فرد اماراتی یا 30 سال زندگی در این کشور هم نمی‌توانید پاسپورت آن را دریافت کنید.)

بهترین مناطق دبی برای خرید خانه

در قسمت‌های قبل اشاره کردیم که شما به عنوان یک فرد خارجی، فقط در مناطق مشخصی در دبی و شهرهای دیگر امارات اجازه‌ی خرید ملک را دارید. این مناطق به صورت آزاد و فری هولد هستند که شما در آن‌ها می‌توانید مالکیت 100% و همیشگی ملک‌تان را داشته باشید. این در صورتی است که بعضی از مناطق دبی فقط مخصوص اماراتی‌ها هستند و بعضی دیگر از آنها مالکیت 99 ساله دارند. در ادامه، قصد داریم مناطق دبی با مالکیت آزاد و همیشگی را معرفی کنیم که برای زندگی و سرمایه‌گذاری بسیار پرطرفدار و ارزشمند هستند. این مناطق شما را برای اقامت هم واجد شرایط می‌کنند:

  • خرید ملک در دبی مارینا: این منطقه سبک زندگی ساحلی پرزرق و برق به سبک موناکو دارد و قیمت‌ها طوری هستند که بتوانید ویزای اقامتی بگیرید.
  • خرید ملک در داون تاون دبی: منطقه داون تاون دبی هم یکی از مناطقی است که می‌تواند ویزای اقامتی دبی را برای شما به ارمغان بیاورد. املاک سطح بالای این منطقه زندگی شهری مدرن در قلب دبی را در اختیارتان قرار می‌دهند.
  • خرید ملک در بیزینس بی: قیمت‌ها در منطقه بیزنس بی هم برای گرفتن اقامت مناسب هستند. شما با داشتن یک خانه در این منطقه، شانس زندگی در قسمت تجاری شهر درست در میان آسمان‌خراش‌ها را خواهید داشت.
  • خرید ملک در مینا راشد: قیمت‌های حال حاضر در منطقه مینا راشد راه را برای اقامت دبی هموار می‌کنند. علاوه بر این موضوع، مینا راشد سبک زندگی ساحلی لوکس را به همراه سودهای انفجاری برای سرمایه‌گذاران نوید می‌دهد.
  • خرید ملک در دبی کریک هاربر: دبی کریک هاربر قرار است آینده‌ی دبی را در خودش داشته باشد. این منطقه اولین انتخاب بسیاری از سرمایه‌گذاران از تمام نقاط جهان است.
  • خرید ملک در دبی هیلز استیت: منطقه دبی هیلز استیت با ریسک سرمایه‌گذاری کم و سودهای بالا، یکی از محبوب‌ترین مناطق دبی برای خرید خانه و البته دریافت اقامت از این طریق است.

شرایط اقامت در دبی برای ایرانیان

تا اینجای کار، در مورد دریافت اقامت دبی از طریق خرید ملک صحبت کردیم. اما این روش ممکن است برای کسانی که بودجه‌ی کمتری دارند، مناسب نباشد. بنابراین در ادامه، شرایط دیگر اقامت در دبی برای ایرانیان را توضیح می‌دهیم:

دریافت اقامت دبی از طریق ثبت شرکت

برای گرفتن اقامت دبی با ثبت شرکت، به حداقل 15,000 تا 50,000 درهم سالیانه نیاز دارید. با داشتن فعالیت تجاری در دبی، می‌توانید اقامت 2 ساله‌ی امارات را بگیرید. البته بسیار مهم است که بتوانید در این مدت قراردادهای کاری خوبی داشته باشید و درآمد کسب کنید تا بتوانید اقامت‌تان را تمدید کنید.

اقامت طلایی امارات برای افراد برجسته

یک نوع اقامت در امارات وجود دارد که بر اساس آن، پزشکان، هنرمندان، کارآفرینان و دانشمندانی که در کار خودشان دارای دستاورهای برجسته یا شهرت هستند، می‌توانند اقامت 10 ساله‌ی دبی را بگیرند.

مزایای اخذ اقامت دبی با خرید ملک

اخذ اقامت دبی با خرید ملک مزایای بی‌شمار و البته منحصربه‌فردی دارد. جالب است بدانید که بسیاری از مزایای اقامت امارات را در هیچ گوشه‌ی دیگری از جهان نمی‌توانید پیدا کنید. پیشنهاد می‌کنیم راهنمای کامل زندگی در دبی را بخوانید تا در مورد تمام مزایای زندگی در امارات بدانید. اما در ادامه به تعدادی از این موارد اشاره می‌کنیم:

  • تجارت‌های بدون مالیات
  • سرمایه‌گذاری املاک بدون مالیات
  • اقامت طولانی قابل تمدید
  • سودهای فوق‌العاده برای املاک در حال ساخت
  • امکان گرفتن ویزا برای تمام اعضای خانواده
  • سطح تجملات و مدرنیته‌ی بسیار بالا
  • وجود مناطقی منحصربه‌فرد با ویژگی‌های خاص برای زندگی (دریاچه‌ی مصنوعی، ساحل، زمین‌های گلف و …)
  • ثبات سیاسی و اقتصادی بالا
  • ارزش بالای درهم امارات
  • زندگی، کار و تحصیل سطح بالا
  • هوای همیشه آفتابی
  • سواحل 24 ساعته
  • امنیت بینظیر
  • امکان سفر راحت‌تر به تمام نقاط دنیا (برای این موضوع لطفا مطلب با اقامت دبی کجا میشه رفت را بخوانید)

اقامت دبی با خرید ملک توسط وبسایت دبی پراپ

آخرین نکته‌ای که باید به آن اشاره کنیم این است که اقامت گرفتن از طریق سرمایه‌گذاری در دبی در 2 سال اخیر تغییرات زیادی داشته و آسان‌تر شده است. از طرفی، احتمال زیادی وجود دارد که در آینده‌ی نزدیک قوانین تغییر کنند و این بار سخت‌تر شوند. بنابراین، تا شرایط راحت و آسان است، بهتر است سرمایه‌گذاری‌تان را انجام دهید.

اقامت دبی از طریق خرید ملک نکات و مزایای بسیار بیشتری هم دارد که در این مقاله نمی‌گنجد. پیشنهاد می‌کنیم مطالب لینک‌شده را مطالعه کنید و از تمام اطلاعاتی که در وبسایت املاک دبی پراپ در اختیارتان قرار داده‌ایم، استفاده کنید تا دید عمیق‌تری پیدا کنید و بتوانید از فرصت‌های نهفته در این شهر باورنکردنی استفاده کنید. اگر تصمیم به سرمایه‌گذاری ملکی در امارات دارید، می‌توانید همین الان با مشاوران مجموعه‌ی ما در ارتباط باشید.

سوالات متداول در مورد اقامت ملکی در دبی

آیا با خرید خانه در دبی می‌توانیم مقیم امارات شویم؟

بله، خرید خانه در دبی در مناطق خاص برای افراد تمام ملیت‌ها از جمله ایرانی‌ها مجاز است. حتی جالب است بدانید که ایرانی‌ها درصد زیادی از سرمایه‌گذاران املاک در دبی را تشکیل می‌دهند و جزو 10 ملیتی هستند که بیشترین خرید ملک را دارند.

حداقل قیمت ملک برای اخذ اقامت امارات چقدر است؟

حداقل مبلغ لازم، 750,000 درهم است که اقامت 2 ساله‌ی قابل تمدید را برایتان به همراه دارد.

آیا با خرید ملک در امارات می‌توانیم تابعیت و پاسپورت این کشور را بگیریم؟

گرفتن پاسپورت امارات از هیچ طریقی ممکن نیست اما مزایای بینظیری که این شهر دارد، سبب می‌شود این موضوع اصلا اهمیتی نداشته باشد چراکه بیشتر افراد به دلایلی مانند امنیت فوق‌العاده، تجارت بدون مالیات، درآمدهای بسیار بالا و سود زیاد سرمایه‌گذاری‌های ملکی اقدام به مهاجرت و سرمایه‌گذاری در این شهر می‌کنند.

انواع اقامت امارات با خرید ملک برای ایرانیان به چه صورت است؟

در حال حاضر، ایرانیان این شانس را دارند که از طریق خرید ملک، اقامت 2 ساله، 5 ساله و 10 ساله‌ی دبی را دریافت کنند.

گرفتن این نوع اقامت چقدر طول می‌کشد؟

این کار معمولا طی 20 روز انجام می‌شود.

پیام بگذارید