Omid ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ 0 نظر

هزینه مدارس آمریکایی در دبی

شروع کردم به نوشتن در مورد هزینه مدارس آمریکایی در دبی که با خودم فکر کردم بهتر است قبل از آن، تجربه‌ی شخصی خودم را از تحصیل در سیستم آمریکایی در اختیار شما قرار بدهم. زمانی که در دبیرستان‌های ایران مشغول تحصیل بودم، در درس شیمی بسیار ضعیف بودم طوری که در سال آخر دبیرستان معلم این درس به خانواده‌ام گفته بود: «متاسفانه دختر شما هیچ استعدادی در این زمینه ندارد.» حتی زمانی که امتحان‌های گروهی از ما گرفته می‌شد، با این که در درس‌های دیگر جزو بهترین‌ها بودم، هیچ گروهی دوست نداشت من جزو آنها باشم چراکه باعث می‌شدم نمره‌ی کلی آن گروه پایین بیاید!

چند سال بعد، در یکی از دانشگاه‌های کانادا مشغول تحصیل شدم و در ترم اول، مجبور شدم درس شیمی را هم انتخاب کنم. از طرفی، اعتماد به نفس نداشتم و از طرف دیگر اطرافیانم می‌گفتند: «واقعا میتونی این درس را به زبان انگلیسی پاس کنی؟» آن ترم تمام شد و من نه تنها نمره‌ی 90 از 100 را گرفتم، بلکه در قسمت آزمایشگاه که هیچ درکی از آن نداشتم، تنها کسی بودم که نمره‌ی کامل را گرفته بود. یکی از استادهایم که از فلوریدا آمده بود گفت: «حالا که در شیمی استعداد خوبی داری، می‌توانی رشته‌ی داروسازی را ادامه بدهی.»

بله، قدرت این سیستم آموزشی ذهنیت من را در مورد کلمه‌ی استعداد تغییر داد و علاقه‌ام را نسبت به این درس بیش‌تر کرد. حتی احساسم این بود که دیگر آن آدم سابق نیستم. موضوعی که در این سیستم آموزشی بسیار پررنگ است، امتحانات خیلی زیاد و تمرکز بر کارهای عملی و واقعی است تا دانش‌آموز بعد از فارغ‌التحصیلی برای بازار کار کاملا آماده باشد و بتواند در رقابت پیروز شود. با این مواردی که گفتیم، شاید شما هم جزو کسانی باشید که می‌خواهید فرزندان‌تان این برنامه‌ی درسی را دنبال کنند. اگر اینطور است، ادامه مطلب را از دست ندهید چون قصد داریم بهترین مدارس آمریکایی دبی را به همراه امکانات و هزینه‌هایشان به شما معرفی کنیم.

هزینه مدارس آمریکایی در دبی

1. آکادمی آمریکایی جمز دبی

آکادمی آمریکایی جمز در دبی (GEMS Dubai American Academy) یکی از بهترین مدارس آمریکایی نه تنها در دبی بلکه در جهان است که از طرف سازمان KHDA رتبه برتر را دریافت کرده است. برنامه‌ی درسی این آکادمی براساس سیستم آموزشی ایالات متحده است و برای دانش‌آموزان کلاس اول تا دوازدهم مناسب است. این مدرسه 450 کارمند و 2700 دانش‌آموز دارد. امکاناتی که این موسسه دارد را در ادامه می‌توانید ببینید:

  • یک مرکز آموزش هوش مصنوعی
  • همکاری با دانشگاه‌های کارنگی ملون، دانشگاه آمریکایی دبی و …
  • برنامه‌های ورزشی مختلف
  • برنامه‌های مشاوره‌ای پیشرفته
  • هنرهای نمایشی و تجسمی
  • سالن مطالعه
  • یک استخر المپیک 50 متری
  • باشگاه ورزشی بزرگ
  • آزمایشگاه علمی پیشرفته

جزییات دیگری که باید در مورد مدرسه جمز بدانید:

آدرس: منطقه البرشا

هزینه سالانه: از 63,000 تا 89,000 درهم

شماره تماس:

971-4-704-9777+

2. مدرسه آمریکایی یونیورسال دبی

مدرسه آمریکایی یونیورسال (Universal American School) یکی دیگر از مدارس آمریکایی معروف در دبی است که خصوصی است و در منطقه دبی فستیوال سیتی قرار دارد. با حدود 70,000 متر مربع مساحت، این موسسه برنامه‌ی درسی آمریکایی و بین‌المللی را ارایه می‌دهد. جزییات دیگر این مدرسه شامل موارد زیر است:

آدرس: منطقه دبی فستیوال سیتی

هزینه سالانه: 38,480 تا 77,929 درهم

شماره تماس:

971-4-524-0444+

3. مدرسه آمریکایی دان کرست دبی

مدرسه آمریکایی دان کرست (Dunecrest American School) هم یکی از پرطرفدارترین موسسات آموزشی با سیستم ایالات متحده آمریکا است که در سال 2018 تاسیس شده است. دانش‌آموزان این مدرسه می‌توانند از بین دیپلم آمریکایی و دیپلم بین‌المللی یکی را انتخاب کنند و ادامه دهند. امکانات این مدرسه شامل هنرهای نمایشی و تجسمی، برنامه‌های ورزشی، فعالیت‌های فوق‌برنامه و تکنولوژی مدرن است. جزییات دیگر این مدرسه را در ادامه ببینید:

آدرس: منطقه البراری

هزینه سالانه: 47,380 تا 91,670 درهم

شماره تماس:

971-4-508-7444+

مدرسه آمریکایی دان کرست دبی

4. مدرسه آمریکایی دبی

مدرسه آمریکایی دبی (Dubai American School) هم یک مدرسه‌ی خصوصی با سیستم آمریکایی است که از سال 1966 شروع به کار کرده است. جالب است بدانید که دانش‌آموزان این مدرسه از بیش از 70 ملیت مختلف هستند و همین موضوع باعث می‌شود دانش‌آموزان آن با فرهنگ‌های مختلفی آشنا شوند. این موسسه کلاس‌های بزرگ مجهز، 2 کتاب‌خانه، سالن هنرهای نمایشی، مسیر دو، زمین تنیس، آزمایشگاه، مناطق سبز و یک باغ اورگانیک دارد. جزییات دیگر این مدرسه را در ادامه بررسی می‌کنیم:

آدرس: منطقه البرشا

هزینه سالانه: 57,680 تا 85,057 درهم

شماره تماس:

971-4-395-0005+

5. مدرسه بین‌المللی Collegiate در دبی

مدرسه کالجیت (Collegiate International School) هم یکی از بهترین مدارس آمریکایی دبی است که تمرکز آن بر روی استفاده از تکنولوژی برای آموزش است. برنامه آموزشی این مدرسه بر اساس سیستم تحصیلی ایالت نیویورک در آمریکا است که فوق‌العاده است. مواردی که باید در مورد این موسسه بدانید را در ادامه برایتان لیست کرده‌ایم:

آدرس: ام سقیم 2

هزینه سالانه: 37,595 تا 67,259 درهم

شماره تماس:

971-4-427-1400+

6. آکادمی آمریکایی دخترانه دبی

مدرسه آمریکایی دخترانه دبی (American Academy for Girls) در سال 2005 افتتاح شده و سیستم آموزشی ایالت کانزاس را ارایه می‌دهد. این موسسه‌ی تک جنسیتی فقط برای دختران است و برای دانش‌آموزان کلاس اول تا دوازدهم مناسب است. هزینه و جزییات دیگر این مدرسه شامل موارد زیر است:

آدرس: منطقه میردیف

هزینه سالانه: 43,442 تا 67,719 درهم

شماره تماس:

971-4-288-7250+

آکادمی آمریکایی دخترانه دبی

7. مدرسه آمریکایی علوم خلاق در دبی

مدرسه آمریکایی علوم خلاق (American School of Creative Science) یکی دیگر از مدارس پرطرفدار با سیستم ایالات متحده در دبی است که تمرکز آن بر پرورش خلاقیت وهنر تاثیرگذاری دانش‌آموزان است. این موسسه در سال 2016 افتتاح شده و دانش‌آموزان نهایتا با دیپلم آمریکایی از آن فارغ‌التحصیل می‌شوند. در ادامه، به هزینه و جزییات دیگر این مدرسه‌ی خاص می‌پردازیم:

آدرس: منطقه ندالشبا

هزینه سالانه: 35,000 تا 65,000 درهم

شماره تماس:

971-800-2326+

8. مدرسه بین‌المللی جمز الخلیج

GEMS Al Khaleej International School هم از سال 1992 افتتاح شده و از پیش‌دبستانی تا دبیرستان را ارایه می‌دهد. کیفیت آموزش در این موسسه هم بسیار بالا است و دانش‌آموزان آن می‌توانند انگلیسی، ریاضی و علوم دیگر را با کیفیت خوبی یاد بگیرند. هزینه‌ی این مدرسه و آدرس آن را هم در ادامه می‌توانید ببینید:

آدرس: الورقا

هزینه سالانه: 32,313 تا 49,641 درهم

شماره تماس:

971-4-217-3900+

9. مدارس المواکب در دبی

  1. مدارس المواکب در دبی

مدارس المواکب (Al Mawakeb Schools) شهریه‌ی پایین‌تری نسبت به مدارسی که در قسمت‌های قبل بررسی کردیم دارند. این مدارس شعبه‌های مختلفی در مناطق البرشا، خوانیج و الگرهود دارند. این موسسه دانش‌آموزان پیش‌دبستانی تا کلاس دوازدهم را می‌پذیرد و براساس سیستم آموزشی ایالت کالیفرنیا به آن‌ها آموزش می‌دهد. تمرکز این موسسه بر سلامتی و شادی دانش‌آموزان است. هزینه و جزییات دیگر را در ادامه بررسی می‌کنیم:

آدرس: البرشا، خوانیج و الگرهود

هزینه سالانه: 22,836 تا 41,522 درهم

شماره تماس:

971-4-285-1415+

 971-4-347-8288+

971-4-251-4433+

 مدارس المواکب در دبی

جمع‌بندی هزینه مدارس آمریکایی در دبی

در قسمت‌های بالا، به طور مفصل در مورد هزینه مدارس آمریکایی در دبی صحبت کردیم. اگر به فکر زندگی در دبی هستید و دوست دارید فرزندان‌تان با سیستم آموزشی ایالات متحده آمریکا درس بخوانند، می‌توانید یکی از این مدارس را طبق بودجه‌ای که دارید انتخاب کنید. اگر هنوز اقامت ندارید هم یکی از راه‌های گرفتن اقامت امارات خرید ملک در دبی است که می‌توانید در وبسایت دبی پراپ در مورد آن اطلاعات خوبی را کسب کنید.

پیام بگذارید