خرید آپارتمان در دبی + قیمت 2024

تمایل من به خرید آپارتمان در دبی به دلیل یکی از خصوصیات عجیبم است که باعث شده بتوانم برای سرمایه‌گذاری ملکی در دبی به ایده‌های جدیدی برسم. یادم می‌آید از زمانی که بچه بودم، هر موقع باید تصمیمی می‌گرفتم یا خریدی انجام می‌دادم، کمال‌گرایی‌ام می‌آمد سراغم و من همه چیز را با هم می‌خواستم!در مورد انتخاب رشته، وقتی می‌پرسیدند ریاضی یا تجربی؟ جواب من این بود که: «چرا هردوتاش نه؟» در مورد شغل هم شغلی را می‌خواستم که چند مهارت مختلف را پوشش بدهد. این موضوع هنوز هم با من است. مثلا وقتی بین دو رنگ یک لباس یا کفش گیر می‌کنم، هر دو مورد را می‌خرم تا فکرم پیش آن یکی نماند.

اما ربط این موضوع به بحث ما این است که وقتی وارد بازار املاک دبی شدم، چون مزایای تمام مناطق و سازنده‌ها را می‌دانستم، دلم می‌خواست از هرکدام‌شان سهمی داشته باشم. راه‌حل این مشکل فقط یک چیز بود؛ آپارتمان!واضح است که خریدن ویلا به پول بیش‌تری نیاز دارد اما کار عاقلانه‌تر این است که پول خودمان را روی چند مورد کوچک‌تر پخش کنیم تا سود بیش‌تری ببریم. در ادامه، ایده‌هایی را مطرح می‌کنیم که با استفاده از آنها می‌توانید از خرید واحد آپارتمانی در امارات سود بیش‌تری ببرید.

ایده‌های پیش خرید آپارتمان در دبی برای سرمایه‌گذاری!

البته بگذارید این موضوع را همین اولین کار باز کنیم که اگر قصد شما خرید خانه‌ای است که می‌خواهید در آن زندگی کنید و فقط ویلا دوست دارید، خرید ویلا در دبی بیشتر به شما توصیه می‌شود. ایده‌هایی که قصد داریم در این قسمت در موردشان صحبت کنیم، برای کسانی است که هدف‌شان سرمایه‌گذاری است و می‌خواهند سود دریافت کنند.

بازار املاک دبی به خصوص در زمینه‌ی املاک پیش فروش، ویژگی‌های خاصی دارد که اگر آنها را با کمی خلاقیت ترکیب کنید، می‌توانید سرمایه‌گذاری هوشمندانه‌ای داشته باشید. دراین قسمت، بعضی از آنها را بررسی می‌کنیم:

استفاده از اقساط بعد از تحویل

بعضی از سازنده‌های املاک در دبی برای پروژه‌های آپارتمانی‌شان اقساط بعد از تحویل دارند. این موضوع به این صورت است که شما نصف مبلغ یا بیشتر از نصف را در طول ساخت به شرکت سازنده پرداخت می‌کنید و بقیه‌ی اقساط را باید طی چند سال بعد از تحویل ملک‌ تسویه کنید. این یعنی، فقط با نصف قیمت ملک را تحویل می‌گیرید. در این حالت، یک حرکت هوشمندانه این است که درست در زمان تحویل واحد (یعنی وقتی هنوز نصف اقساط را پرداخت نکرده‌اید) ملک‌تان را بفروشید. چه اتفاقی می‌افتد؟

الان شما کل قیمت آن ملک را در دست‌تان دارید و می‌توانید با آن پول 2 واحد دیگر را پیش خرید کنید، یا اینکه یک واحد گران‌تر در یک منطقه‌ی بهتر بخرید. با این روش، سرمایه و دارایی‌تان را رشد می‌دهید!

با خرید املاک شرکت وینسیتور و خرید املاک شرکت دانوب می‌توانید از این روش استفاده کنید. البته سازنده‌های دیگری هم با اقساط پس از تحویل وجود دارند که پروژه‌هایشان برای این شیوه‌ی خرید آپارتمان در دبی مناسب است.

استفاده از مناطق مختلف دبی برای خرید ملک

 سود سرمایه‌گذاری در تمام مناطق دبی یکسان نیست. شما باید طبق ویژگی‌های مختلف هر یک از این مناطق و بودجه‌ای که دارید، از آنها استفاده کنید تا سود ببرید. اما چطور؟

مثلا، مناطق حومه‌ی دبی معمولا ارزان‌تر هستند و سرعت رشد بیشتری نسبت به مناطق دیگر دارند. از طرف دیگر، مناطق معروف‌تر و مرکزی‌تر هم ممکن است طرفداران بیشتری در بین مستاجران داشته باشند. حالا که قرار است تخم مرغ‌ها را در یک سبد نگذاریم، می‌توانیم بودجه‌مان را بین این دو نوع تقسیم کنیم و از هر دو ویژگی سود ببریم. یعنی، مناطق حومه‌ای را برای رشد سرمایه و مناطق مرکزی را برای درآمد از اجاره در نظر بگیریم.

استفاده از شرکت‌های سازنده‌ی مختلف

 اما یکی از بهترین قسمت‌های پیش خرید آپارتمان در دبی وجود شرکت‌های سازنده‌ای است که نه تنها ملک‌تان را می‌سازند، بلکه کل منطقه را می‌سازند و حتی سودهای شما را با این کارشان تضمین می‌کنند. از این شرکت‌ها می‌توانید چشم‌بسته یک طبقه‌ی کامل را بخرید. البته، خرید یک واحد هم شما را به سودهای ایده‌آلی می‌رساند. در این قسمت، برترین شرکت‌های سازنده‌ املاک در دبی را که در این دسته قرار می‌گیرند، به شما معرفی می‌کنیم ولی بهتر است روی هر لینک کلیک کنید و توضیح هرکدام را دقیق بخوانید:

شرکت اعمار: این شرکت معروف‌ترین سازنده‌ی املاک در دبی است که به کیفیت بی‌رقیب شهرت دارد. همانطور که قبلا اشاره کردیم، این شرکت حتی مهم‌ترین مناطق دبی را هم طراحی کرده و ساخته است. به همین دلیل، خرید املاک اعمار را برای سودهای تضمین‌شده توصیه می‌کنیم.

شرکت الینگتون: این شرکت سازنده‌ی مناطق نیست اما خرید املاک الینگتون به دلیل سبک زندگی هتلی، بهترین آدرس‌ها و بسیاری از موارد دیگر طرفداران زیادی دارد. جالب است بدانید که پروژه‌های این شرکت 96% اجاره شده‌اند و معمولا بازگشت سرمایه‌ی 30-40 درصدی دارند!

شرکت شوبا: این کمپانی هم همه چیز را با هم دارد. به همین دلیل، خرید املاک شرکت شوبا به خریداران سخت‌پسند توصیه می‌شود.

شرکت مراس: شرکت مراس برای سرمایه‌گذاری هیچ شکی باقی نمی‌گذارد. دلیلش را در مطلب لینک‌شده متوجه خواهید شد.

شرکت الحبتور: خرید املاک الحبتور به دلیل سبک زندگی خاصی که دارند، درآمد زیادی از اجاره را برایتان به همراه می‌آورد. البته آپارتمان‌های این شرکت آنقدر خوب هستند که به احتمال زیاد دلتان می‌خواهد خودتان در ملک‌تان سکونت کنید.

شرکت نشاما: خرید املاک نشاما به بودجه‌ی کمتری نیاز دارد. پروژه‌های این شرکت معمولا زمان ساخت کوتاه‌تری هم دارند.

این موارد فقط چند مورد از بهترین سازنده‌ها هستند، اما معنی این موضوع این نیست که ملک‌تان را باید فقط از بین پروژه‌ی این شرکت‌ها انتخاب کنید.

استفاده از اجاره‌های کوتاه مدت

نکته‌‌ی دیگری که باید در مورد سرمایه‌گذاری از طریق خرید آپارتمان در دبی بدانید، این است که می‌‎توانید از بازار اجاره‌های کوتاه‌مدت سود بیش‌تری داشته باشید. معمولا اجاره‌ی سالانه‌ی خانه‌های دبی 8% کل قیمت ملک است. این عدد برای اجاره‌های کوتاه مدت 2 برابر است!

نکات خرید آپارتمان در دبی برای سکونت

اگر به خرید آپارتمان در دبی نیاز دارید تا در آن ساکن شوید، نکات دیگری هم وجود دارند که باید به آنها توجه کنید. برای این منظور، شما طبیعتا سبک زندگی خاصی را مدنظر دارید و انتظار دارید خانه‌تان سطح کیفیت قابل‌قبولی داشته باشد. در مرحله‌ی اول باید ببینید ملک آماده‌ نیاز دارید یا ترجیح می‌دهید که یک واحد پیش خرید کنید. اگر آماده‌ی تحویل نیاز دارید، باید آن را از طریق مشاوران املاک پیدا کنید و بخرید. اما در مورد آپارتمان‌های پیش فروش در دبی باید نکات زیر را بدانید:

  • بهترین شرکت‌های سازنده در دبی را بشناسید: وقتی شرکتی که ملک‌تان را از آن پیش‌خرید می‌کنید، خوب و شناخته‌شده است، خیال‌تان از بابت کیفیت، آدرس، امکانات و موارد دیگر راحت خواهد بود. نگران تاخیر در تحویل ملک هم نخواهید بود. ما در وبسایت دبی پراپ، شرکت‌های درجه یک را با توضیح کامل به شما معرفی کرده‌ایم. در بخش سازنده‌ها می‌توانید اطلاعات‌تان را در مورد این کمپانی‌ها کامل کنید.
  • مناطق دبی را بشناسید: وقتی می‌خواهید خانه‌ای را در دبی بخرید، احتمالا تصویری از لایف استایل دلخواه‌تان را در ذهن‌تان دارید. مثلا دوست دارید خانه‌تان در کنار آب قرار داشته باشد، در یک محیط آرام باشد یا در مرکز شهر. بر همین اساس و البته بودجه‌ای که دارید، باید یکی از مناطق دبی را که با سبک زندگی‌تان هماهنگ است، انتخاب کنید. در این وبسایت، می‌توانید در مورد هریک از مناطق دبی بخوانید.
  • پروژه‌ی مناسب را انتخاب کنید: وقتی در مورد سازنده‌ها و مناطق به یک شناخت کلی رسیدید، می‌توانید از بین پروژه‌های جدیدی که همان شرکت‌ها موجود دارند، یکی را انتخاب کنید.

مراحل پیش خرید آپارتمان در دبی

اگر بخواهید آپارتمان آماده‌ی تحویل در دبی بخرید، مراحل خرید ساده‌تر خواهد بود. از طریق یک مشاور املاک واحد موردنظر را پیدا می‌کنید. بعد از آن، مشاورتان قراردادهای لازم را تنظیم می‌کند و شما امضا می‌کنید. در مرحله‌ی بعد، انتقال مالکیت در اداره‌ی اراضی دبی انجام می‌شود و سند در چند دقیقه به نام شما می‌شود. اما پیش خرید آپارتمان در دبی روند متفاوتی دارد که در ادامه برای‌تان توضیح خواهیم داد:

  1. پروژه‌ی موردنظر را انتخاب کنید.
  2. با کمک مشاورتان نقشه‌ها، ویو، نمونه‌ی آپارتمان و موارد دیگر را بررسی کنید تا بتوانید واحد دلخواه‌تان را پیدا کنید.
  3. بعد از آن باید با مبلغی که معمولا بین 10 هزار تا 100 هزار درهم است، واحدتان را رزرو کنید.
  4. از تاریخ رزرو واحد، معمولا یک ماه زمان دارید تا پیش پرداخت را انجام دهید. این مبلغ معمولا 20% قیمت ملک است.
  5. در این مرحله، قرارداد خرید و فروش که به SPA معروف است را امضا می‌کنید تا سند موقتی را بگیرید.
  6. از این به بعد، پرداخت اقساط شروع می‌شود که باید طبق برنامه‌ انجام شود.
  7. وقتی اقساط را پرداخت کردید و تاریخ تحویل رسید، باید به اداره‌ی اراضی یا همان DLD مراجعه کنید و سند را به نام خودتان بزنید. (این مرحله هم با کمک مشاور انجام می‌شود.)

بهترین مناطق برای خرید آپارتمان در دبی

مناطقی که برای خرید آپارتمان در دبی وجود دارند، درست مانند خود املاک دسته‌بندی خاصی دارند. در این قسمت، مناطق را به 2 دسته تقسیم می‌کنیم و برای هرکدام چند مورد را معرفی می‌کنیم.

مناطق خوب برای خرید آپارتمان ارزان در دبی

اگر به دنبال گزینه‌های مقرون‌به‌صرفه برای املاک دبی هستید، مناطق زیر برای شما مناسب است. در این قسمت‌های شهر می‌توانید آپارتمان‌های خوب، باکیفیت و با امکانات درجه‌یکی را پیدا کنید:

  • اینترنشنال سیتی
  • ارجان
  • جمیرا ویلج سرکل
  • دبی ساوت
  • دبی لند
  • الفرجان

مناطق خوب برای خرید آپارتمان لوکس در دبی

برای خرید آپارتمان لوکس در دبی گزینه‌های زیادی دارید چون نام دبی به تنهایی یک مفهوم لاکچری را به همراه دارد. برای این منظور، می‌توانید مناطق زیر را در نظر بگیرید:

مناطق پرطرفدار برای خرید آپارتمان در دبی

یکی از سوال‌های افرادی که می‌خواهند در دبی آپارتمان بخرند، این است که منطقه‌ی خوب این شهر کجاست. البته منظور این است که کدام مناطق پرطرفدارتر هستند. اگر شما هم می‌خواهید در این مورد بدانید، در ادامه چند مورد از معروف‌ترین‌ها را با سبک زندگی خاص‌شان برایتان توضیح می‌دهیم:

خرید آپارتمان در دبی مارینا

خرید آپارتمان در دبی مارینا برای کسانی است که می‌خواهند همان زندگی پرزرق‌وبرق دبی را در کنار آب تجربه کنند. بیشتر اروپایی‌ها و ایرانی‌ها در این منطقه هستند و سطح آن بسیار بالا و جذاب است.

خرید آپارتمان در داون تاون دبی

خرید آپارتمان در داون تاون دبی سقف آرزوهای خریداران خانه است. این منطقه همان جایی است که برج خلیفه در آن قرار دارد. ساکنان داون تاون می‌توانند از زندگی در کنار برج خلیفه، دیدن فواره‌ها، زندگی در چندقدمی مرکزخریدها و شب‌های زنده و روشن لذت ببرند.

خرید آپارتمان در بیزینس بی

اگر دوست دارید در قلب آسمان‌خراش‌های لوکس و در یک منطقه‌ی تجاری در مرکز شهر زندگی کنید، خرید آپارتمان در بیزینس بی به شما توصیه می‌شود.

خرید آپارتمان در دبی کریک هاربر

خرید آپارتمان در دبی کریک هاربر را چه برای سبک زندگی و چه برای سرمایه‌گذاری‌های بینظیر پیشنهاد می‌کنیم. توضیح ارزش این منطقه واقعا در یک جمله ممکن نیست. پس برای دانستن در مورد آن، روی لینک کلیک کنید.

مزایای خرید آپارتمان در دبی

خرید آپارتمان در دبی در مقایسه با انواع دیگر ملک بسته به اهدافی که شما دارید، می‌تواند مزایای فوق‌العاده‌ای داشته باشد:

  • دریافت اقامت دبی با خریدهای بالای 750 هزار درهم
  • قیمت مناسب‌تر نسبت به کشورهای دیگر
  • وجود اقساط آسان و چندساله
  • نقدشوندگی و فروش مجدد سریع‌
  • امکانات مدرن برای ساکنان
  • نبود مالیات روی مالکیت و اجاره‌ی آپارتمان
  • تقاضای بالا در میان مستاجران
  • امنیت بالای دبی
  • میزان جرم و جنایت پایین
  • تورم کم
  • نزدیک بودن به ایران

معایب خرید آپارتمان در دبی

بسته به انتظاراتی که شما از خریدتان دارید، ممکن است خرید آپارتمان در دبی معایبی داشته باشد؛ مثلا:

  • سرویس شارژ (هزینه‌ی خدمات سالیانه) برای آپارتمان‌ها بیشتر از ویلاها است که به دلیل امکانات و خدمات بیشتر است.
  • شما با خرید ملک در دبی نمی‌توانید پاسپورت آن را دریافت کنید. با توجه به مبلغ سرمایه‌گذاری‌تان فقط می‌توانید اقامت 2، 5 و 10 ساله‌ی امارات را بگیرید.

خرید هتل آپارتمان در دبی

بعضی از سرمایه‌گذاران ملکی خرید هتل آپارتمان در دبی را ترجیح می‌دهند. اگر شما هم جزو این دسته هستید، برای گرفتن سود گزینه‌ی مناسبی را انتخاب کرده‌اید. چون در این صورت ملک‌تان در دسته‌ی اجاره‌ی کوتاه‌مدت قرار می‌گیرد و می‌توانید یک منبع درآمد فوق‌العاده را داشته باشید. بعضی از شرکت‌های سازنده املاک در دبی وجود دارند که هتل آپارتمان می‌سازند و حتی برای هر واحد سودهای تضمین‌شده را برای چند سال ارائه می‌دهند. می‌توانید از طریق وبسایت دبی پراپ برای ارتباط مستقیم با همین سازنده‌ها اقدام کنید.

قیمت خرید آپارتمان در دبی

حالا که تا این حد مفصل در مورد آپارتمان‌های دبی صحبت کردیم، نوبت بررسی قیمت خرید آپارتمان در دبی است. قیمت خانه‌های دبی اصلا سقف ندارد و تا رقم‌ عجیب 60 میلیون درهم هم بالا می‌رود. جدول زیر شروع قیمت آپارتمان‌های دبی را نشان می‌دهد:

شروع قیمت خرید آپارتمان در دبی به درهم

قیمت آپارتمان های سوئیت در دبی

از 700,000  درهم

قیمت آپارتمان های 1 خوابه در دبی

از 1,000,000 درهم

قیمت آپارتمان های 2 خوابه در دبی

از 1,500,000 درهم

قیمت آپارتمان های 3 خوابه در دبی

از 2,500,000 درهم

قیمت آپارتمان های 4 خوابه در دبی

از 4,000,000 درهم

قیمت آپارتمان‌های دبی به پول ایران

به دلیل نوسان سریع قیمت ارز در ایران، قیمت آپارتمان در دبی به تومان باید لحظه‌ای محاسبه شود. می‌توانید همین الان با ما از طریق واتس اپ تماس بگیرید تا جزییات قیمت‌ها را برای شما ارسال کنیم.

دبی پراپ، سایت خرید آپارتمان در دبی

تا اینجای کار، خرید آپارتمان در دبی را از صفر تا 100 بررسی کردیم و ایده‌های هوشمندانه‌ای را ارائه دادیم که با استفاده از آنها می‌توانید سرمایه‌تان را زودتر رشد بدهید و از ویژگی‌های منحصربه‌فرد بازار املاک در دبی استفاده کنید. اگر شما هم قصد دارید در این شهر سرمایه‌گذاری کنید، می‌توانید همین الان با ما تماس بگیرید تا از راهنمایی تخصصی و 100% رایگان ما بهره‌مند شوید. مواردی که وبسایت املاک دبی پراپ را متمایز می‌کنند، در ادامه می‌توانید ببینید:

  • حذف سازنده‌های بی‌کیفیت
  • همکاری با سازنده‌های درجه یک دبی
  • همکاری با مشاوران املاک حرفه‌ای و کاربلد
  • ارایه اطلاعات در مورد پروژه‌های ملکی ارزشمند
  • راهنمایی و مشاوره تخصصی 100% رایگان
  • خرید مستیقم از شرکت‌های سازنده بدون کمیسیون
  • فرآیند رزرو سریع

سوالات متداول در مورد سرمایه‌گذاری روی آپارتمان‌های دبی

خیلی‌ها به اشتباه فکر می‌کنند اگر در دبی ملکی را بخرند، سند به نام آنها نمی‌شود یا اصلا خرید خانه در دبی برای ایرانی‌ها ممکن نیست. اما این فرضیه کاملا غلط است. طبق قوانین جدید امارات، خارجی‌ها اجازه دارند در دبی ملک خریداری کنند و حتی مالکیت دائم و 100% آن را داشته باشند. این ملک حتی می‌تواند به فرزندان‌شان هم به ارث برسد.

خرید آپارتمان در دبی قوانین خاصی دارد که بهتر است قبل از اینکه اقدامی بکنید در موردشان بدانید:

  • برای گرفتن اقامت، باید حتما آپارتمان مسکونی بخرید.
  • حداقل مبلغ سرمایه‌گذاری برای اقامت 2 ساله، 750 هزار درهم است.
  • برای اقامت 5 و 10 ساله، مبلغ سرمایه‌گذاری به ترتیب 5 و 10 میلیون درهم است.
  • اگر از این طریق اقامت بگیرید، نباید بیشتر از 6 ماه خارج از امارات باشید (دارندگان اقامت طلایی 10 ساله می‌توانند بیشتر از 6 ماه خارج از امارات باشند و هیچ محدودیتی ندارند.)
  • اگر می‌خواهید واحدتان را با کسی شریک شوید، یک سند joint به نام هر دونفرتان صادر می‌شود.
  • تا زمانی که ملک‌تان را نفروشید، اقامت‌تان حفظ می‌شود، اما زمانی که دیگر مالک نباشید، اقامت‌تان هم از بین می‌رود.

در دبی، 2 نوع مالکیت وجود دارد. یکی از آنها مالکیت آزاد و همیشگی است و دیگری مالکیت موقت 99 ساله. به مورد اول فری هولد (Freehold) و به مورد دوم لیزهولد (Leasehold) گفته می‌شود. اگر شما در مناطق فری هولد ملک خریداری کنید، مالکیت‌تان به صورت آزاد و مادام‌العمر خواهد. تمام پروژه‌هایی که در این وبسایت برای شما قرار داده‌ایم، فری هولد هستند.

تمام مناطقی که در این سایت می‌بینید، همه مالکیت 100% دارند.

همه‌ی افراد بالای 18 سال از هر ملیتی می‌توانند در دبی ملک خریداری کنند.

برای آپارتمان‌های دبی هیچ مالیاتی وجود ندارد و این یکی از مزایای سرمایه‌گذاری در این شهر است. در مورد کمیسیون هم باید بگوییم که شما برای پیش خرید آپارتمان مجبور به پرداخت کمیسیون نیستید. چه بخواهید از طریق این وبسایت اقدام کنید، چه از طریق شرکت‌های کارگذاری املاک، هیچ مبلغی را به عنوان کمیسیون پرداخت نخواهید کرد.