Omid ۲۴ فروردین ۱۴۰۳ 0 نظر

محله‌های ایرانی‌نشین دبی

محله‌های ایرانی‌نشین دبی؛ اطلاعات کامل و جدید

یکی از سوالاتی که موقع مهاجرت به دبی یا هر شهر و کشور دیگری در ذهن شخص شکل می‌گیرد، احتمالا این است که ایرانی‌ها بیش‌تر در کدام بخش آن شهر زندگی می‌کنند. این موضوع نوعی احساس تعلق را در فرد ایجاد می‌کند؛ البته که ممکن است برای همه‌ی افراد هم درست نباشد. اگر بخواهم تجربه‌ی شخصی خودم را با شما در میان بگذارم، برای من این سوال کمی متفاوت بود چراکه تا حدودی با محله‌های ایرانی‌نشین دبی آشنایی داشتم. از آنجاییکه ایرانی‌های خیلی زیادی در سال‌های دور به دبی مهاجرت کرده‌اند و این شهر دارای 2 بافت جدید و قدیم است، در مورد بافت قدیم تا حدودی اطلاع داشتم. از طرف دیگر، شغل من در زمینه‌ی املاک امارات هم اطلاعاتم را در مورد بافت جدید شهر کامل‌تر کرد. البته، به این موضوع هم باید اشاره کنیم که ایرانی‌ها در تمام مناطق دبی زندگی می‌کنند، اما منطقه‌های ایرانی‌نشین دبی را که در ادامه خواهید دید، مواردی هستند که محبوبیت بیش‌تری دارند.

منطقه‌های ایرانی‌نشین دبی

در این قسمت، برای معرفی محله‌های ایرانی‌نشین دبی، مناطق بافت قدیم و بافت جدید شهر را جدا می‌کنیم چراکه ممکن است شما قصد خرید ملک در دبی را داشته باشید. اگر اینطور باشد، بافت قدیم برای خرید خانه مناسب نیست چون فقط افراد محلی یا همان اماراتی‌ها می‌توانند در این مناطق خانه بخرند. (البته، غیرعرب‌ها در مناطق بافت قدیمی شهر می‌توانند خانه اجاره کنند.) شما برای این منظور باید فقط مناطق جدید را در نظر بگیرید. در ادامه، به معرفی هر 2 دسته می‌پردازیم:

محله‌ ایرانی‌ها در دبی؛ بافت قدیم شهر

در مناطق بافت قدیم دبی، ایرانیان بسیار زیادی زندگی می‌کنند که از زمان‌های قدیم در آن قسمت‌ها ساکن بوده‌اند. این مناطق دارای امکانات خوبی هستند و معمولا خانه‌های به سبک عربی دارند. بعضی از این مناطق حتی به خودی خود جاذبه‌ی گردشگری به حساب می‌آیند چون طراحی خاصی دارند. در ادامه، مناطق ایرانی‌نشین دبی در قسمت قدیمی را معرفی می‌کنیم:

منطقه بستکیه (Al Bastakiya)

منطقه بستکیه یکی از مناطق معروف دبی است که بیش‌تر یک منطقه گردشگری به حساب می‌آید چون بسیار قدیمی است. این منطقه از دبی را در واقع ایرانی‌هایی که در زمان‌های قدیم به امارات آمده‌اند، ساخته‌اند. به همین دلیل، در این قسمت شهر، خانه‌های کاه‌گلی را می‌بینید که به سبک سنتی جنوب ایران هستند. در این منطقه، کافه، رستوران و جاذبه‌های دیدنی وجود دارد.

منطقه بستکیه (Al Bastakiya)

منطقه دیره (Deira)

منطقه دیره یکی از محله‌های ایرانی‌نشین دبی است که ایرانیان زیادی در آن ساکن هستند. حتی ایرانی‌هایی که به قصد سفر به دبی می‌آیند هم معمولا در این منطقه هتل می‌گیرند. منطقه دیره مرکز قدیمی شهر و مرکز تجاری بوده که هنوز هم خیلی‌ها فکر می‌کنند مرکز شهر دبی است.

منطقه دیره (Deira)

منطقه البرشا (Al Barsha)

یکی دیگر از مناطق ایرانی‌نشین دبی هم البرشا است که محیط خیلی خوبی دارد. در این قسمت شهر، هتل‌های لوکس، مراکز خرید خوب، ایستگاه مترو و کافه و رستوران‌های مختلفی وجود دارد. البته این بخش شهر جدیدتر از مناطق قبلی است که معرفی کردیم. این منطقه را می‌توانید برای اجاره خانه در دبی در نظر بگیرید.

منطقه البرشا (Al Barsha)

محله‌های دبی در بافت جدید شهر!

در این قسمت، محله‌های ایرانی‌نشین دبی در بافت جدید را معرفی می‌کنیم که در بین ایرانیان طرفداران زیادی هم برای اجاره و هم خرید خانه دارند:

منطقه داون‌ تاون دبی (Downtown Dubai)

منطقه داون تاون دبی، مرکز شهر فعلی دبی است و همان مکانی است که برج خلیفه معروف و فواره‌های رقصان را در خودش جای داده است. این منطقه و آپارتمان‌هایش جزو لوکس‌ترین‌ها در دبی هستند و می‌توان گفت مقصدی برای افراد موفقی است که می‌خواهند در همسایگی بلندترین سازه‌ی دنیا  و در چندقدمی دبی مال زندگی کنند. این منطقه در بین کسانی که می‌خواهند در دبی ملک بخرند و یا اجاره کنند، طرفداران زیادی دارد. حال و هوای این منطقه برای من شخصا یادآور حس و حال شهری لس آنجلس است!

منطقه داون‌ تاون دبی (Downtown Dubai)

منطقه بیزنس بی (Business Bay)

منطقه بیزنس بی هم به دلیل اینکه قطب تجاری شهر است، منطقه محبوبی در میان ایرانیان به حساب می‌آید. خیلی از افراد این منطقه را برای خرید یا اجاره خانه به دلیل لوکیشن مرکزی و نزدیک‌بودن به محل کارشان انتخاب می‌کنند. طراحی شهری و حال و هوای این منطقه یادآور شهر نیویورک است.

منطقه بیزنس بی (Business Bay)

منطقه دبی مارینا (Dubai Marina)

منطقه دبی مارینا هم که ساخت شرکت اعمار است، یکی از مجلل‌ترین محله‌های ایرانی‌نشین دبی است که به دلیل سبک زندگی ساحلی و زندگی شبانه پرزرق‌وبرقش محبوبیت زیادی دارد. با زیبایی‌های ظاهری، امکانات فوق‌مدرن، ویوی آب و ارزش سرمایه‌گذاری که این منطقه دارد، تعجبی هم ندارد که بین ایرانی‌ها و همینطور اروپایی‌ها بسیار پرطرفدار است.

منطقه دبی مارینا (Dubai Marina)

منطقه پالم جمیرا (Palm Jumeirah)

منطقه پالم جمیرا هم که بزرگ‌ترین جزیره ساخت بشر در جهان است، طرفداران خیلی زیادی در میان ثروتمندان از تمام نقاط دنیا دارد. طبیعی است که در میان ثروتمندان ایرانی لوکس‌پسندی که به پرستیژ اهمیت می‌دهند و مایلند زندگی جزیره‌ای را تجربه کنند هم خواهان زیادی داشته باشد. پالم جمیرا هم یکی از مناطق ایرانی‌نشین دبی است که ویلاها، آپارتمان‌ها و پنت‌هاوس‌های لوکس و فوق‌لوکس دارد. این جزیره‌ی مصنوعی یکی از عجیب‌ترین سازه‌ها در جهان است که هیچ سازه‌ی دیگری شبیه آن در دنیا وجود ندارد. تجربیاتی که ساکنان این جزیره از آنها بهره‌مند هستند هم به اندازه‌ی خود این منطقه منحصربه‌فرد است. شرکت ساختمانی معروف نخیل این منطقه را طراحی کرده و ساخته است!

منطقه پالم جمیرا (Palm Jumeirah)

منطقه جمیرا ویلج سرکل (Jumeirah Village Circle)

منطقه جمیرا ویلج سرکل هم اخیرا طرفداران زیادی بین ایرانیان علاقمند به خرید و اجاره خانه در دبی پیدا کرده است. دلیل این موضوع، قیمت‌های مقرون‌به‌صرفه، آرامش فوق‌العاده و محیطی با طراحی اروپایی و امکانات زیاد است.

منطقه جمیرا ویلج سرکل (Jumeirah Village Circle)

منطقه ارجان (Arjan)

منطقه ارجان هم در نزدیکی منطقه جمیرا ویلج سرکل قرار دارد و یکی از محله‌های ایرانی‌نشین در دبی است که توجه‌ها را در سال‌های اخیر به خود جلب کرده است. پیشرفت سریع این منطقه یکی از دلایلی است که خریداران خانه آن را مکانی مناسب برای انجام سرمایه‌گذاری ملکی می‌دانند.

منطقه ارجان (Arjan)

جمع‌بندی

در قسمت‌های بالا، بعضی از محله‌های ایرانی‌نشین دبی را معرفی کردیم. البته باید توجه داشته باشید که این مناطق طرفداران بیشتری نسبت به مناطق دیگر شهر دارند اما به این معنی نیست که شما نمی‌توانید در قسمت‌های دیگر دبی زندگی کنید. به این موضوع هم اشاره کردیم که در بعضی از مناطق بافت قدیم شهر، ممکن است نتوانید خانه بخرید اما اگر علاقمند به زندگی در آن بخش‌ها هستید، می‌توانید آپارتمان یا ویلایی را برای خود اجاره کنید. ما در وبسایت دبی پراپ، بهترین پروژه‌های ملکی را برای خرید خانه در دبی جمع‌آوری کرده‌ایم که از سازنده‌های درجه یک هستند. علاوه بر این، توضیحات مفصلی هم در مورد مناطقی که معرفی کردیم، در این وبسایت می‌توانید ببینید.

پیام بگذارید